יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מוחה על עמדתה של הוועדה המחוזית בחיפה ביחס לקרקעות בית הספר החקלאי בפרדס חנה
03/06/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל  מר יוסף משלב ראש הוועדה המחוזית משרד הפנים חיפה כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
במכתבנו מ-13.5.12 נדרשתם להבטיח שהאדמות הציבוריות של כפר הנוער בפרדס חנה ימשיכו לשרת את האינטרס הציבורי שלטובתו הוקדשו, והוא בלבד, וכך להגן על האינטרסים של כלל הציבור.
במכתבך מ-30.5.12 אתה מטעה ומצהיר כי "זו פעם ראשונה שמרחב זה מוסדר סטטוטורית כשטח ציבורי לטובת ורווחת הציבור מאחר והתוכנית הקודמת ש/228 לא יעדה את השטח לשטחים ותכליות ציבוריות". המציאות היא הפוכה.
כל השטח שבתוכנית ש/1402א הוא קרקע ציבורית שמיועדת סטטוטורית לצורכי ציבור של מוסד חינוכי מימים ימימה. הן מבחינה קניינית והן מבחינה תכנונית. תוכנית המתאר הסטטוטורית לישוב פרדס חנה – ש/1 שפורסמה ב-22.12.66 קובעת את ייעודו הציבורי של המתחם לצורכי ציבור של מוסד חינוכי. תוכנית המתאר הסטטוטורית המפורטת ש/228 מקצה תכליות ושימושים ציבוריים שמותרים בכל שטח ושטח של המתחם ליעודו הציבורי כמוסד חינוכי, וליעוד זה בלבד. לעומת זאת, תוכנית ש/1402א מנסה לגזול מהציבור את זכותו ליהנות מקרקעות אלו, ולהעביר את הנכסים הציבוריים של המוסד לידיים פרטיות שלא כדין.
חמור מכך. בתור נימוק, אתה מעלה טענה אבסורדית שלא ניתן להפקיע שום קרקע מקרקעות מתחם כפר הנוער. ואכן, אין שום סמכות בחוק להפקיע קרקעות שכבר יועדו בתוכנית סטטוטורית למטרות ציבוריות של הפעלת כפר הנוער וגם שייכות לגוף ציבורי שחייב להשתמש בהן למטרה זו.
ההליכים בקשר לתוכנית משוללי כל תוקף. העיקשות שבמכתבך מדאיגה. כפי שהדגשנו, אומ"ץ תדרוש נקיטתם של אמצעים אישיים ומערכתיים כנגד כל מי שלוקח חלק בהוצאה לפועל של מהלכי חיסול כפר הנוער בניגוד לחוק.
העתקים
גב' ליאת פלד, מתכננת מחוז חיפה
גב' יעל בורובסקי, מתכננת מחוז חיפה, מינהל מקרקעי ישראל
גב' הדר סלע, לשכת התכנון מחוז חיפה


הקלק כאן לתשובת ליאת פלד מתכננת מנהל מחוז חיפה משרד הפנים
 
הקליקו להתכתבות קודמת בנדון


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.