יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ: העברת נכסים ציבוריים לידיים פרטיות – פרשת קרקעות כפר הנוער החקלאי בפרדס חנה
13/05/2012

בפנייה של תנועת אומ"ץ אל מנהל מנהל מקרקעי ישראל מחוז חיפה מר ערן ראובני כותב יו"ר הנהלת התנועה אריה אבנרי:
תנועת אומ"ץ עוקבת בדאגה אחרי ההליכים התמוהים בניסיון להביא לחיסולו של כפר הנוער החקלאי בפרדס חנה, והעברת הנכסים הציבוריים של המוסד לידיים פרטיות שלא כדין.
לכפר הנוער כ-1400 דונם אדמת מינהל מקרקעי ישראל שנמסרו לגוף ציבורי - בית ספר תיכוני חקלאי פרדס חנה, חל"צ ("החל"צ"), חברה לתועלת הציבור, ולמטרה ציבורית אחת בלבד -  לצורך הפעלת כפר הנוער החקלאי בפרדס חנה.
חובה על מינהל מקרקעי ישראל להבטיח שהאדמות שהופקדו בידי החל"צ ימשיכו לשרת את האינטרס הציבורי שלטובתו הוקדשו, והוא בלבד, וכך להגן על האינטרסים של כלל הציבור בפעילותה של חברה לתועלת הציבור.
קבוצת אנשים, אשר מציגה עצמה כמנהלי החל"צ, כבר החלה בפעולות כדי לממש במהירות ובשיטתיות את אדמותיה של החל"צ למזומנים, ומשיכתם לכיסים פרטיים, בין היתר באמצעות שיתוק פעילותה החינוכית של החל"צ בניגוד לחוק, ועריכתם של הסדרים המבוססים על אותו שיתוק פסול גם עם גורמים ברשויות הציבוריות. אומ"ץ תדרוש נקיטתם של אמצעים אישיים ומערכתיים כנגד כל מי שלוקח חלק בהוצאה לפועל של מהלכים פסולים אלו.
כמו כן, בימים אלו מתנהל הליך משפטי בבית המשפט העליון (ע"א 2576/11) על מנת להביא למינויו של מנהל מוסמך שיפעיל את החל"צ לקידום מטרותיה הציבוריות בהתאם לחוק כפי שהיה משך 75 שנה. כמובן שלא יתכן שרשות ציבורית תסכל את ההליך המשפטי בביצוען של פעולות שיפריעו להפעלת בחל"צ לקידום מטרותיה החוקיות בהתאם להחלטת בית המשפט עם סיומו של הבירור המשפטי.
אנו מצפים כי תנחו בהתאם את צוות העוסקים בנושא במינהל מקרקעי ישראל.

עיין כאן בתשובת משרד הפנים - מנהל מחוז חיפה
 
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.