יומן פעילות - שוטף
התחייבות חברת נורט'רופ גרומן לאספקת מערכת יירוט לייזר - סקייגארד
01/07/2010

בפנייה אל ח"כ עמיר פרץ, ח"כ צחי הנגבי, שר האוצר יובל שטייניץ ומפקד חיל האויר אלוף עידו נחושתן כותבת יעל ארצי, חברת הנהלת ומזכירות אומ"ץ:
לאור הפרסומים האחרונים בעיתון מעריב ובערוץ 2 על הצלחת ניסוי יירוט טילים בליסטיים בלייזר כימי ממטוס בואינג 747 (מערכת ה ABL של חיל האוויר האמריקאי), מצ"ב מכתב ההתחייבות הנדון שנשלח אליך על ידי סגן נשיא החברה מר מייק מקווי, לאחר ביקור משלחת מטעמה בארץ בראשותו, וסבב שיחות נרחב שערכה כאן עם בכירים במערכת הביטחון כולל עמך, בהיותך סגן יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. מערכת יירוט  הלייזר ב ABL הינה מתוצרת חברת נורט'רופ גרומן.
הצעת החברה אליך אמנם התייחסה ליירוט רקטי קצר טווח (ולא ארוך הטווח שפורסם בימים אילו), אלא שיעילותה הוכחה מעבר לכל צל של ספק כבר אז.
בנוסף, לאור הפרסומים הרבים בדבר יעילות היירוט במערכת לייזר, ופרסומים נרחבים בתקשורת על  הצהרות בכיר במטה הכללי שמערכת כיפת ברזל לא נועדה לתת מענה לירי בליסטי קצר טווח, פרסומים שלא הוכחשו עד עצם כתיבת מכתב זה, (ראה מאמרים בעיתון הארץ וסדרת מאמרי באתר news1) שאחד לפחות מהם העברתי אליך במייל (1.3.10) שכלל לא טרחת להגיב עליו, תמהנו כיצד אתה עדיין מחשה.
כנבחר ציבור, חובה עליך לדאוג להגנת תושבי המדינה, אך בפועל הפקרתם את העורף, אתה ושאר בכירי המערכות הביטחוניות השונות עמם נפגשו נציגי החברה בביקורם בארץ.
לו פעלתם בזמן כל מבצע עופרת יצוקה היה נראה אחרת, אולי אף ניתן היה למנוע אותו לחלוטין. כך ניתן היה גם לחסוך את מיליארדי שקלים שירדו לטמיון כל אותן השנים, לא רק בנזקים הישירים בגוף וברכוש תולדת הירי הרקטי והפצמרי"ם על עוטף עזה, אלא גם בהוצאות העקיפות, שלא ברור אם אי פעם שוקללו ובנזקי הטראומות והפוסט טראומות שנגרמו לתושבי האזור, שאין כל ספק שממשיכים גם עתה  לגרור נזקים כלכליים משמעותיים לתושבים.
גם בימים אילו, כידוע לך ממשיכים לשגר לדרום הארץ רקטות ופצמרי"ם, שניתן היה למנוע לו השמישו את מערכות הסקייגארד, הגורמים לאיום חמור על שלומם וביטחונם של ישובי עוטף עזה. כחבר הועדה לביקורת המדינה אנו סבורים שחלה עליך חובה לבדוק כיצד הפקירו את תושבי המדינה לירי בליסטי קטלני.
במידה ולא נקבל תגובה ראויה נשקול את המשך דרכנו.

הקליקו כאן לעיון במכתב NG להמחשה

הקליקו כאן לעיון מכתב NG שנשלח לשר הביטחון דאז עמיר פרץ

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.