יומן פעילות - שוטף
בחירת יועץ משפטי חדש לממשלה
22/11/2009

בפנייתה של תנועת אומ"ץ אל היועץ המשפטי לממשלה מר מני מזוז כותב אריה אבנרי יו"ר התנועה:
1. בעקבות כישלונה של ועדת האיתור לבחירת היועץ המשפטי לממשלה החדשה החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא להקים וועדת איתור חדשה אלא להביא בפני הממשלה להכרעה בין המועמדים שקיבלו שלושה קולות כל אחד בישיבת ועדת האיתור.
2. כידוע החליטה בשעתו וועדת שמגר שהיועץ המשפטי לממשלה החדש יבחר ברוב ממיוחד של ארבעה קולות מבין חמשת חברי הוועדה ולא בכדי.מדובר בתפקיד רם דרג במערכת המשפטית ותמיכה מנמלית של ארבע חברים מתוך ועדת האיתור עשויה לתת משקל רב לבחירה.
3. אי אפשר להתעלם משורה של תקלות שליוו את פעילותה של ועדת האישור ברשותו של השופט (בדימוס) תיאודור אור.המדובר, בין היתר, בהצגת מועמדים שהייתה להם קירבה אישית אל חלק מחברי וועדת האיתור ובמקביל בחשיפת מידע על ניגוד אינטרסים לכאורה של מועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה שהוצגו בפני וועדת האיתור.
4. אנו פונים אליך בבקשה שתורה לראש הממשלה להימנע מהצגת המועמדים שקיבלו שלושה קולות בלבד על מנת שלא לעקוף את המלצות וועדת שמגר.לעומת זאת פתוחה בפני ראש הממשלה דרך להציג בפני שרי הממשלה את כלל המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה שהוצגו בפני חברי וועדת האיתור ולחילופין להציע מועמדים חדשים  לתפקיד הנ"ל ואלה יוצגו להכרעתם של שרי הממשלה.

לחצו כאן לקריאת תגובתו של עו"ד רז ניזרי עוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.