יומן פעילות - שוטף
חשד לאי סדרים בהליך איתור והשבת רכוש ליורשיהם של נספי השואה
15/10/2009

בפנייתה של תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס כותבת אראלה גולן יו"ר שלוחת אומ"ץ חברתי:
עפ"י מידע שהגיע לתנועת אומ"ץ קיימת בירוקרטיה בהליך איתור והשבת רכוש ליורשיהם של נספי השואה באמצעות החברה הממשלתית המיוחדת שהוקמה למטרה זו ע"י הממשלה בשנת 2005 ולא מילאה את הציפיות שהיו ממנה. 
מתברר שקצב החזרת הרכוש והנכסים הפיננסיים ליורשיהם של הנספים אינו מניח את הדעת והיקף הרכוש והסכומים שנאספו הינם מזערים יחסית בעיקר משום שהחברה לא גילתה במרוצת תקופת פעילותה נחרצות מול הגורמים הרלוונטיים  בעיקר בנק לאומי  שלא נוטים לשתף פעולה עם נציגי היורשים.
זאת ועוד: כפי שפורסם בתקשורת על רקע התנהלותה הכושלת של החברה בשנים האחרונות הוקמו חברות פרטיות נוספות שניצלו את החלל הריק שהיה קיים בתחום זה והן גובות מלקוחותיהם היורשים שכר טרחה בסכומים מופרזים שחורגים בהרבה מהסכומים שנקבעו בשעתו ע"י משרד המשפטים.
לפני כמה שבועות מונה אמנם תת אלוף (מיל) צבי קנור כמנכ"ל החדש של החברה במטרה לקדם את פעילותה אך אין זה מונע את עריכת הבדיקה החיונית של משרד מבקר המדינה בנושא רגיש זה.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.