יומן פעילות - שוטף
הארכת כהונתה של היועצת המשפטית לרשות השידור
15/11/2009

בפנייתה של  תנועת אומ"ץ אל מבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס כותב יו"ר התנועה אריה אבנרי:
הובאה לידיעתנו מכתבו של מנכ"ל רשות השידור, מר מרדכי שקלר, בעניין הארכת כהונתה של עו"ד  חנה מנקביץ, היועצת המשפטית של רשות השידור.
צר לנו לקבוע כי תשובתו של מר שקלר רצופה אי דיוקים וסטייה לכאורה מכללי המנהל התקין.
על פי הוראות הקיימות ברשות השידור הגוף המופקד על חתימת חוזי עבודה עם בכירים ברשות היא ועדת אחוזים הפנימית שבה חברים יו"ר הרשות, סגן הממונה על השכר במשרד האוצר וסמנכ"ל כוח האדם של הרשות.מנכ"ל רשות השידור אינו חבר בוועדה זו מאחר שהוא מביא את ההמלצות בפניה ורק היא מוסמכת לקבל את ההחלטות.
במקרה הנדון לא נהג כך המנכ"ל. הודעתו כי רק הוא מוסמך להחליט אם להאריך את חוזה ההתקשרות עם היועצת המשפטית הינה בלשון המעטה אי אמירת אמת. בנוסף לכך, יש לציין כי החוזה היה אמור להיות מובא לממונה על השכר במשרד האוצר טרם חתימתו ודבר לא נעשה לגביה של היועצת המשפטית.
צר לנו לקבוע גם כי מתעורר חשד סביר כי החוזה ליועצת המשפטית נחתם על ידי המנכ"ל שאינו מוסמך לכך, ובניגוד להוראות לפיהן כל חוזה ייחתם ללא תקופה אך עם אפשרות ל רשות לסיימו בהודעה מוקדמת, אין בו אפשרות סיום כזו והוא נחתם לארבע שנים. יצוין כי היועצת המשפטית עצמה היא זו שהכינה את החוזה הנוגע לה, והביאה אותו לחתימת המנכ"ל. זו דוגמא אחת בלבד, רבות נוספות ניתן לקבל באגף כוח אדם ברשות.
גם סמנכ"ל הכספים וסמנכ"ל כוח אדם, המודעים לנוהלים, ושהיה עליהם להימנע מלבצע את ההוראות הבלתי חוקיות עברו לכאורה על ההנחיות ביודעין.
העתק:
מר יולי אדלשטיין – השר הממונה על רשות השידור

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.