יומן פעילות - שוטף
מתנה פסולה מהכיס הציבורי לעופר עיני
10/11/2009

בפנייתה של תנועת אומ"ץ אל ראש הממשלה בנימין נתניהו כותב אריה אבנרי יו"ר התנועה:
סוד גלוי הוא כי מזכיר ההסתדרות עופר עיני היה איש מפתח בחבירתה של מפלגת העבודה, בראשות אהוד ברק, אל הממשלה שאתה עומד בראשה. לכאורה נראה היה כי עיני מאמין כי רק טובת המדינה עמדה אז לנגד עיניו. והנה מסתבר, כי עיני מבקש לקבל תמורה גדולה מאוד בעבור מאמציו להקמת ממשלתך. ומה שעיני מבקש להשיג, בסדרת מהלכים ומניפולציות מאחורי הקלעים, פשוט וברור: להחזיר את קופת החולים הכללית לשליטתה של ההסתדרות באמצעות חקיקה, בתמיכת בכירים באוצר.
אם המעשה הפסול הזה ייצא מן הכוח אל הפועל תהיה משמעות הדבר שהמדינה מחזירה לבעלות ההסתדרות – ללא כל תמורה - את השליטה בקופת חולים,  שליטה שאותה מדינה החליטה, עם קבלת חוק ביטוח בריאות ממלכתי, שאין לה עוד מקום . הענקת מתנה פסולה מן הסוג הזה, אם תאושר ותיכנס למסגרת החוק, אין פירושה אלא קניית תמיכתו של יו"ר ההסתדרות עיני במהלכים הכלכליים של הממשלה שאתה עומד בראשה. וקנייה מן הסוג הזה, עד כמה שאנחנו מבינים את החוק, אינה אלא מתן שוחד.
עיני, בתחכום רב יש לומר, טוען בפני בכירי האוצר ולא מעט חברי כנסת, כי כל משאלתו היא רק שנציג מטעם ההסתדרות יישב באופן קבוע בוועדת האיתור לתפקיד מנכ"ל קופ"ח כללית, כמו גם לתפקיד יו"ר דירקטוריון הקופה. בנוסף רוצה עיני כי אנשי שלומו יהוו שליש מהדירקטורים ב"כללית".
אם חס וחלילה, תתממש התוכנית הנרקמת בין עיני לבין בכירי האוצר פירושו המעשי של הדבר יהיה שההסתדרות תחזור להיות הבעלים של הקופה אשר בפועל הינה נכס ציבורי שהמדינה מממנת את קיומו.
עמותת אומ"ץ משוכנעת  שיש למנוע בכל מחיר מצב של חשד לקניית המשך כהונת ממשלתך תמורת החזרת קופת החולים הכללית לשליטת ההסתדרות.  כדי שלא תיקלע, כראש ממשלה, למעורבות – אפילו עקיפה - במתן מתנת-שוחד מן הסוג הזה, עמותת אומ"ץ פונה אליך בבקשה למנוע בהחלטיות ובנחישות את הוצאתו אל הפועל של המהלך הפסול מבחינת טוהר המידות.
נכון שעד היום עדיין לא נחקק כל חוק, או תיקון לחוק, שיאפשר את המהלך שעיני מוביל, אך המגעים בין עיני לבין בכירי האוצר מאוד מתקדמים ויש למנוע אותם בטרם יגרם נזק. עמותת אומ"ץ מקווה כי המהלכים האלה של עיני לא ייצאו אל הפועל, אך  יחד עם זאת כבר קיבלנו באומ"ץ החלטה כי אם יתקבל שינוי בחקיקה שיאפשר את המהלך הפסול הזה – נעתור נגדו לבג"ץ.
אנו פונים אליך בבקשה זו בתקווה שתתערב למניעת "תקלה" אפשרית כדי להסיר מכשול מלפניך.


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.