יומן פעילות - שוטף
היועץ המשפטי לממשלה דחה את תביעת אומ"ץ להורות על חקירה פלילית נגד הרב הראשי יונה מצגר
24/09/2008

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, החליט שלא לפתוח בחקירה בנוגע להתנהלותו של הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, בפרשות שונות ביניהן הטרדה מינית של צלם, מימון נסיעותיו של מצגר לחו"ל ועריכת נישואים של פסולי חיתון ממניעים זרים.
עו"ד רן ניזרי, עוזרו של מזוז הודיע ביום ב' (22/9) לעו"ד בעז ארד, מתנועת אומ"ץ, שבמשרדי היועץ המשפטי לממשלה נערכה בדיקה ונמצא, כי ביחס לעריכת נישואים של פסולי חיתון ממניעים זרים - החשד שעולה לכאורה מתאור הדברים הוא לביצוע עבירת הפרת אמונים שההתיישנות עליה חמש שנים. מאחר ומדובר באירוע שהוא מ-2002 מדובר בעבירה שהתיישנה, וזאת מבלי להתייחס לתשתית העובדתית.
בקשר לפרשת הצלם הצרפתי, שנטען כי מצגר הטריד אותו מינית, כותב עו"ד ניזרי, כי קיים קושי בהגדרת נסיבות המקרה כהטרדה מינית וזאת מעבר לקושי הקיים בהעדר תלונה מצד הצלם או מישהו מטעמו.
באשר לטענה הנוגעת למימון נסיעותיו של מצגר לחו"ל ע"י גורמים חיצוניים, הובהר שנסיעותיו אושרו על ידי היועץ המשפטי לרבנות, ולא ניתן לבסס תשתית ראייתית לעבירה פלילית שבוצעה לכאורה בידי מצגר.
בסוף המכתב כותב עו"ד ניזרי:"במיוחד ביחס לשני העניינים הראשונים, כי קביעה לפיה אין תשתית לפתיחה בחקירה פלילית אין הכוונה בכך מתן 'תעודת הכשר' ציבורית למעשים הנטענים... ועל ההבטים האחרים הנוגעים לעניין להתברר בזירות רלבנטיות אחרות".

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.