יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ פנתה לועדת השרים לעניני אתיקה לקבוע כללי התנהלות של שרים בעת שהותם בשליחות בחו"ל
26/10/2009

תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר אל שר המשפטים המשמש יו"ר ועדת האתיקה של הממשלה בבקשה לקבוע כללי אתיקה חדשים. במכתב אל שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן נאמר:
1. תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה להעלות לדיון בישיבתה הקרובה של ועדת השרים לעניין כללי אתיקה לחברי הממשלה את דרכי התנהלותם של שרי הממשלה בעת שליחות ציבורית בחו"ל.
2. פנייתנו זו באה בעקבות הביקורת הציבורית החריפה שהיתה בחודשים האחרונים לגבי ביקורים ראוותניים של כמה שרי ממשלה ומשפחותיהם בחו"ל, שלא עפ"י אמות מידה המתחייבות ממעמדם הציבורי ומאורחות החיים הנדרשות מהם כאישי ציבור המצווים לשמור על הקופה הציבורית.
3. הביקורת הגיעה לשיאה באחרונה בעקבות ביקורו של שר הביטחון אהוד ברק בפריז, במסגרת הסלון האווירי בפריז בחודש יוני, ודרישתו של שר התחבורה ישראל כץ לזכות בתנאי אירוח בזבזניים דומים.
4. אומ"ץ תובעת מהוועדה לקבוע כללים מחייבים ואמות מידה ראויות להתנהלותם של שרי הממשלה בחו"ל. נראה לנו שמן הדין יהיה לקבוע ששר שלא יעמוד בעתיד באמות מידה אלו יחויב לשלם מכיסו הפרטי את הפרשי הסכומים העודפים שבוזבזו למענו למען אירוח והוצאות אחרות.

עותקים נשלחו:1. למבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס. 2.ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד מני מזוז

 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.