יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ תובעת מראש הממשלה להכריע בסוגיית פיצול מוסד היועץ המשפטי לממשלה.
22/10/2009

תנועת אומ"ץ פנתה בסוף שבוע שעבר אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שלא יעמוד מן הצד מול הסוגיה החריפה של שאלת פיצול מוסד היועץ המשפטי לממשלה ויכריע בזכות השארת המתכונת הנוכחית ובמקביל ימנה ועדה ציבורית שתבחן את הסוגיה ותמליץ לממשלה בשאלת נושא הפיצול.
בפניה לראש הממשלה, שנעשתה באמצעות היועצת המשפטית להנהלת אומ"ץ, עו"ד גליה גבעולי, נאמר בין היתר: "העובדה שבחודשים האחרונים ניתנו גזרי דין כנגד שרים לשעבר שנשפטו לתקופות מאסר ובימים אלו אמור היועץ המשפטי להכריע בקרוב באם להגיש כתב אישום כנגד שר בכיר בממשלתך, מוכיחה שמוסד הייעוץ המשפטי לממשלה במתכונתו הנוכחית פעל כראוי וכנדרש והוכיח שהינו מוסד בעל עוצמה אשר פועל באורח עצמאי ללא תלות באישים פוליטיים. הדבר מחייב אותך לנקוט עמדה נחושה לשמירת מעמדו של מוסד היועץ המשפטי לממשלה על מנת שאזרחי המדינה יהיו משוכנעים שיש בדעתך לפעול נגד השחיתות השלטונית. עלינו להפנות את תשומת ליבך לכך שיועץ המשפטי הנוכחי, מני מזוז, ושני יועצי משפטים לשעבר מתייצבים בחזית אחת כנגד פיצול מוסד היועץ המשפטי. פיצול מוסד היועץ המשפטי לממשלה, לא רק שיגרום לקריסת מערך הייעוץ המשפטי, יחליש ויזיק לתפקוד היועץ המשפטי ולמשימות הרבות והחשובות העומדות בפניו כיום, אלא יחזק במידה ניכרת את מעורבותו של שר המשפטים בהליך המינוי והעברה מתפקיד ויגרום לפוליטיזציה של תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. ברצוננו להבהיר, כי אם ימשכו ההליכים של פיצול מוסד היועץ המשפטי לממשלה, מבלי שוועדה ציבורית תדון בנושא, לא תוכל תנועת אומ"ץ לעמוד מנגד ובדעתנו לפתוח במערכה ציבורית ומשפטית כדי שהנושא יקבל את המשקל הראוי לו בדעת הקהל ובקרב הגורמים המחליטים".

 


לדף קודם  /  לראש הדף

 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.