יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ הגישה תלונה למשטרה בפרשת הבנק הפרטי בקבוצת הכדורסל מכבי תל-אביב ותובעת במקביל להקים ועדת בדיקה ציבורית מקצועית
25/10/2009


תנועת אומ"ץ הגישה הבוקר תלונה לראש אגף החקירות של משטרת ישראל, ניצב יואב סיגלוביץ', שבה היא תובעת לחקור חשד להיבטים פליליים בהתנהלות הבנק הפרטי, לכאורה, של מנהל הקבוצה המנוח מוני פנאן.
בפניית אומ"ץ נאמר בין השאר: "קיים חשש, כי המדובר הוא, בין היתר, בפעילות של השוק האפור המקומי ולא רק בהשקעות זרות כושלות ומשום כך יש צורך לחקור את הפרשה עד תום ולגבות עדויות מכל המעורבים בה. נראה לנו, כי חקירת רשות המיסים בחשד שנעשו עבירות מס חמורות בגין, העברת כספים במזומנים ואי דיווח לשלטונות המס, אינה צריכה למנוע את חקירת המשטרה על ההיבטים פלילים, לכאורה, שהינם בסמכות המשטרה".
במקביל פנתה התנועה, באמצעות היועצת המשפטית להנהלה, עו"ד גליה גבעולי, לשרת התרבות והספורט, לימור לבנת, בבקשה להקים ועדת בדיקה ציבורית מקצועית בפרשה זו. בפניה נאמר, בין היתר: "בהדרגה עולים בכלי התקשורת פרטים נוספים על הסתבכותו של מוני פנאן, מנהל הקבוצה המנוח של קבוצת מכבי תל-אביב ועל "בנק ההשקעות" שניהל, ובו שחקנים שנהגו, לכאורה, להשקיע סכומי כסף גדולים. עוד עולה, מכלי התקשורת, כי פנאן לא הצליח להחזיר את הכסף לאותם שחקנים שהשקיעו אצלו, ואחדים מהם אף דרשו זאת ממנו. זאת ועוד, על פי החשדות, המשקיעים היו לא רק שחקני הקבוצה, אלא גם שחקנים מקבוצות יריבות ואף שופטי כדורסל בכירים. לפיכך, אנו פונים אליך, כשרה האמונה על הספורט בישראל, בבקשה להקים ועדת בדיקה ציבורית מקצועית, אשר תבדוק את שאירע בשנים שפנאן שימש כמנהל מכבי תל אביב, את רמת מעורבות ענף הכדורסל הישראלי בבנק ההשקעות ואם מעבר להשקעות כספיות היו גם טובות הנאה כספיות. זאת ועוד, יש לבדוק האם יש בסיס לשמועה, שההתנהלות של פנאן היתה ידועה לאישים בכירים בהנהלת הקבוצה ולגורמים חיצוניים שונים שלא התערבו כדי להפסיק את הפעילות הפיננסית הלא חוקית. ענף הכדורסל הינו ענף הקרוב לליבו של הציבור בישראל, ולפיכך ישנה חשיבות מכרעת להתערבותך המיידית ע"י הקמת ועדת בדיקה שתחקור את ענף הכדורסל, תיתן המלצות לתיקון הנזקים ותאפשר לענף הכדורסל לצאת לדרך חדשה".

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.