יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבקשת ממבקר המדינה להורות לשר הביטחון ברק להחזיר את מלוא מימון שהותו בפריז
15/10/2009

בפניית יו"ר הנהלת תנועת אומ"ץ אריה אבנרי אל מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס נאמר:
הנני מתכבד לפנות אליך בעניין הדו"ח שפורסם על ידך בנושא הסוויטות המפוארות שנשכרו עבור שר הביטחון אהוד ברק ופמלייתו, בנסיעת השר לסלון האווירי בפריס בחודש יוני השנה.
מן הדו"ח שפרסמת עולה, כי הוצאות הלינה של השר ברק ופמלייתו הסתכמו בלמעלה מחצי מיליון ₪, ויחד עם הוצאות הלינה של שאר חברי המשלחת הסתכמו עלויות הלינה ב-כמיליון ₪.
שר הביטחון נושא באחריות אישית לבזבוז כספי ציבור, בסכום-עתק, במסע תענוגות לפריס. לא ייתכן שהשר ורעייתו ילונו בסוויטה מלכותית במפואר שבבתי  המלון בפריס, בעלות של 10,000 ₪ ללילה, ולאחר מכן יסתתר השר הנכבד מאחורי מסך ההיתממות, כאילו לא ידע דבר.
משרד הביטחון, שאינו נרתע ממאבקים חסרי פשרות בנפגעי הצלילה של השייטת , או בנכי צה"ל המבקשים את זכויותיהם על פי חוק, בנימוקים של דוחק התקציב, אינו חס על הקופה הציבורית כשמדובר בהנאותיהם הפרטיות של השר ואשתו. לנהנתנות של  השר ברק יש להציב גבול, וזאת ראוי לעשות על ידי חיובו, באופן אישי, לשאת במלוא ההוצאה עבור האכסניה שבחר להשתכן בה, או ששליחיו ומלחכי פנכתו בחרו עבורו.
אין להסכין עם בריחתו של השר ברק אל מקלטם של אלה ש"לא ידעו", "לא אישרו", "ידעו רק בדיעבד", או אל המפלט הבטוח  של הנימוקים ה"ביטחוניים", שלא אפשרו למצוא לבני הזוג המורם מעם מלון צנוע יותר. יש למצות את הדין עם שר הביטחון, ובטוחני כי לאחר שישלם מכיסו את מחיר נהנתנותו, יירתעו אישי ציבור אחרים משוד הקופה הציבורית בעתיד.
 

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.