יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מתנגדת להצעת החוק לפטור ממס על חלוקת רכוש בין זוגות מתגרשים אשר תגרום להעשרת האלפיון העליון
30/09/2009

תנועת אומ"ץ פנתה אל שר האוצר יובל שטייניץ והעלתה בפניו את הבעייתיות שבהצעת החוק לפטור ממס על חלוקת רכוש בין זוגות מתגרשים שיזם מנהל רשות המיסים מר יהודה נסרדישי.
וזאת משום שחקיקה כזו מיועדת להעשיר את האלפיון העליון.

במכתבה של חברת הנהלת אומ"ץ, יעל ארצי, נכתב:
"ביום רביעי 16.9.09 פורסם בתקשורת ( "ישראל היום")  על יוזמת חקיקה חדשה של מנהל רשות המיסים מר יהודה נסרדישי "שלפיה חלוקת רכוש עסקי בין בני זוג מתגרשים תהיה פטורה ממיסים".
חקיקה זו מיועדת שוב להעשיר את האלפיון העליון מכיוון שהפטור ממס "יחול למעשה על רכוש עסקי, כמו מניות, פנטהאוז, פטנטים, זכויות יוצרים וציוד עסקי" חובקי נכסים ומותרות בארץ ובעולם.
"כיום, חלוקת הנכסים העסקיים בין בני זוג חייבת במס רווחי הון" מצוין בידיעה, והיא חלה "גם על ידועים בציבור וגם על בני זוג מאותו המין".
לעניות דעתנו מן הראוי בהחלט לבטל את המס על בעלי עסקים קטנים אך לא ביטול גורף לכלל עשירי העם.
לא אחת, כיום מונע המס מזוגות בעלי עסקים קטנים ואף בינוניים, שנישואיהם עלו על שירטון, מלהתגרש מאחר והמס המושתת במקרים לא מבוטלים עשוי להובילם לפשיטת רגל ויצרף אותם לגל הגואה של ענייי ישראל. 
על פי נתוני הלמ"ס שהתפרסמו בתקשורת בשבוע שעבר התבשרנו שישראל מובילה במספר ענייה בעולם המערבי. "כל ילד שני וכל משפחה שלישית חיים בעוני וכל אזרח חמישי מוותר על אוכל בגלל קשיים כלכליים" ("ישראל היום" 22.9.09).
זו אינה גזירה משמים אלא תולדה של מדיניות כלכלית חברתית לקויה התומכת בחזקים על חשבון החלשים.
אכן יש לשקול את ביטול המס על בעלי עסקים קטנים ובינוניים המעוניינים להתגרש, אך לא לטייקונים ולאילי הון.
מן הראוי להכיל את מס רווחי ההון כנהוג במס הכנסה, היינו, לקבוע דרגות מס שונות בהתאם לגובה הנכסים שיש לבני הזוג, אך לפטור כליל מתחת לגובה מסוים (להמחשה בלבד עד מיליון ₪ לכל צד), וליצור מדרגות  מס עולות ככל שעולה ערך הרכוש העסקי המתחלק בגין הגירושין."

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.