יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ ממליצה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת חשדות לשחיתות בחח"י בתקופת כהונת דן כהן
01/10/2009

תנועת אומ"ץ פנתה אל מבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, והעלתה בפניו את האפשרות שימליץ ליועץ המשפטי לממשלה ולשרים הממונים על חברת החשמל לפתוח בחקירה על חשדות לכאורה שעולים מתקופת כהונתו של דן כהן כדיקרטור בחברה.
במכתב ששיגר יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נאמר:
"בעקבות מעצרו של השופט בדימוס דן כהן בהקשר לתביעה להסגרתו בעקבות פרשת השוחד בתקופת כהונתו כדירקטור בחברת החשמל, תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה לפתוח בחקירה יסודית של שיטות הפעולה וקבלת ההחלטות בהנהלת חברת החשמל ובדירקטריון החברה, שעננה כבדה של חשדות מרחפת מעליהם.
תנועת אומ"ץ המכירה היטב את כל מבוכי השחיתיות במגזר הציבורי משוכנעת כי אי אפשר לקבל את ההנחה כי דירקטור כמו דן כהן, יכול היה במשך שנים לנהוג בחברה כבתוך שלו, ללא סיוע – שמתן בסתר בצידו – מצד גורמים שונים בחברה ברמת ההנהלה והדירקטריון.
כדי להסיר את העננה הכבדה המרחפת מעל הפעילות הלא כשרה, לכאורה, בחברת החשמל, פעילות שמעורב בה כסף גדול הקורץ לעיניים חמדניות רבות, תנועת אומ"ץ משוכנעת שיש להקים במהירות ועדת חקירה ממלכתית שתחקור בכל הכלים העומדים לרשותה, את כל "הנפשות הפועלות" ואת הפרוטוקולים והחלטתו של דירקטריון חברת החשמל והנהלתו, בכל משך התקופה בה כיהן כהן כדירקטור בחברה.
בסמכותך להמליץ בפני היועץ המשפטי לממשלה ואף לשרים הממונים על חברת החשמל, על פתיחת החקירה, כדי שיידע הציבור מי עשה מה, באיזו תמורה ולטובת כיסו של מי בחברה עתית הממון הזו שנראה כי היא מתנהלת ללא פיקוח ציבורי אמיתי ומעמיק."

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.