יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבקשת להורות על פתיחת חקירה פלילית כנגד מנורה מבטחים בחשד לביצוע עבירות פליליות
06/09/2009

תנועת אומ"ץ ביקשה מהיועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, להורות על חקירה פלילית נגד המעורבים בפרשת ה"בקדייטינג" בחברת מנורה מבטחים בע"מ. בין העבירות, לכאורה, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה.

במכתבו של יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נאמר:
"תנועת אומ"ץ פונה אליך, בעקבות פרסומים בתקשורת, בבקשה כי תורה על פתיחת חקירה פלילית כנגד חב' מנורה מבטחים והעומד בראשה מר ארי קלמן וזאת בחשד לכאורה לביצוע שורה של עבירות פליליות ביניהן – סעיף 423 לחוק העונשין 1977 ולפיו:
מייסד, מנהל, חבר או פקיד של תאגיד, הרושם או גורם לרישום פרט כוזב במסמך של התאגיד, בכוונה לרמות, או נמנע מלרשום בו פרט אשר היה עליו לרשמו, בכוונה לרמות, דינו –מאסר חמש שנים; לעניין סעיף זה, וסעיפים 4242-425 , "תאגיד" – לרבות תאגיד העומד להיווסד"
עפ"י הפרסומים עולה כי במנורה מבטחים בע"מ, בדרך של שיטה, נהגו מנהלים לשנות באופן רטרואקטיבי את מסלולי ההשקעה של חסכונותיהם הפרטיים ושל עובדי חברתם וכן של משקיעים נוספים עימם מצויה מנורה בקשרים מסחריים ו/או הייתה חפצה בייקרם, ולא עוד אלא תוך שימוש בנוסטרו של החברה - פעולה המהווה פגיעה בתאגיד בבעלי המניות.
שיטת הביצוע בה נקטו מנורה ומנהליה הייתה בדרך של "תיארוך לאחור" מהלך הידוע בכינוי BACK DATING  .
הפעולות המתוארות לעיל מהוות עבירות חמורות, לכאורה, על הוראות חוק עונשין חוק הלבנת הון וחוק רשות ניירות ערך. עוד עולה מהפרסומים כי מנורה הגישה למפקח על הביטוח, מר ידין ענתבי, דו"ח המפרט את הפעולות האסורות שנעשו בחברתה וע"י מנהליה ועובדיה וברם, נמנעה מלקיים את חובת הדיווח עפ"י חוק ניירות ערך סעיפים 35 ו- 36 בדבר הנזקים הכספיים אשר הפעולות האסורות גרמו לחברה ולבעלי מניותיה.
בחברה הנאמנה על כספי משקיעים בהיקף של מיליארדי שקלים, מהוות פעולות התיארוך לאחור ובחירת מסלולי ההשקעה הכספית בהון רטרואקטיבי רישום כוזב במסמכי תאגיד והונאה בנסיבות חמורת ומדאיגות.
אודה לך אם תורה על פתיחת חקירה פלילית כנגד המעורבים בפרשה זו."
 
לחצו כאן לקריאת תגובתה של פרקליטות המדינה  מיום 10/09/2009

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.