יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ דורשת ששר החוץ ליברמן ישעה עצמו מיידית
04/08/2009

תנועת אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, וביקשה ממנו לפנות לשר ליברמן בדרישה להשעות את עצמו מייד מתפקידו המיניסטריאלי עד קבלת ההכרעה הסופית בעניין הגשת כתב האישום בעניינו.

במכתבו של יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נאמר:
"משטרת ישראל הודיעה שלשום כי נסתיימה חקירתו הממושכת של שר החוץ אביגדור ליברמן וכי היא ממליצה להעמיד אותו לדין בשורה של עבירות חמורות בהן קבלת שוחד, הלבנת הון, שבוש הליכי חקירה, הפרת אמונים ועוד.
בשעתו, בשלבים שבהם הועלו חשדות כבדים נגד חבר הכנסת ליברמן, פעלה תנועת אומ"ץ בדרכים ציבוריות ומשפטיות כדי למנוע את צירופו לממשלה כשר בכיר ומשפיע. לצערנו הדבר לא הסתייע בידינו.
הכרזת בהזדמנות מסוימת כי עפ"י הנורמות המוסריות המקובלות לא היה מקום שליברמן יהיה שר בממשלה. בעקבות הודעת המשטרה הודיע אמנם השר ליברמן כי אם יוגש נגדו כתב אישום הוא יתפטר מהממשלה ומחברותו בכנסת אך באותה נשימה לא שכל לציין כי אינו מאמין שיוגשו נגדו כתבי אישום והוא מתכוון להמשיך בתפקידיו הציבוריים לפחות בשנתיים הקרובות.
תנועת אומ"ץ פונה אליך בבקשה לבחון אפשרות לפנות לשר ליברמן בדרישה להשעות את עצמו מייד מתפקידו המיניסטריאלי עד קבלת ההכרעה הסופית בעניין הגשת כתב האישום בעניינו.
לא יעלה על הדעת שבנסיבות החדשות שנוצרו ימשיך ליברמן לכהן וימשיך להיות שותף פעיל להכרעות מדיניות מרחיקות לכת, ומה שחמור יותר יהיה מעורב באמצעות נציגי מפלגתו בנושאים שקשורים בשלטון החוק, בהם בחירת שופטים וגם בחירת היועץ המשפטי החדש לממשלה."


לחצו כאן לקריאת תשובתו של עו"ד רז נזרי, עוזר בכיר ליועץ המשפטי לממשלה

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.