יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ דורשת חקירה דחופה בחשד לאונס קטין שהיה מאושפז בכפיה בבי"ח "זיו" בצפת
22/07/2009

תנועת אומ"ץ פנתה אל השר לבטחון פנים ואל סגן שר הבריאות בדרישה שתיערך חקירה מיידית בחשד שקטין בן 13 נאנס ע"י עובדים בבית החולים "זיו" בצפת, בעת שהיה מאושפז בכפייה במחלקה הפסיכיאטרית לילדים.

במכתבו של יו"ר הנהלת אומ"ץ נכתב:
"תנועת אומ"ץ פונה אליכם בדרישה דחופה לערוך חקירה מיידית בחשד שקטין בן 13 שהיה מאושפז בכפייה בחודשים האחרונים במחלקה הפסיכיאטרית ילדים בבי"ח זיו בצפת, נאנס עפ"י החשד ע"י עובדים בבית החולים. הנער נבדק שלשום ע"י רופא פרטי שאיבחן חשד שהוא נאנס בעת שהותו בבית החולים.
בעקבות אבחנה זו, הגישה אתמול אימו של הנער תלונה במשטרת חיפה.
תנועת אומ"ץ טיפלה בשבועות האחרונים בפרשה זו והיו לה אספקטים חמורים, ביניהם אשפוז בכפייה מבלי שהנער הוכרז כקטין נזקק ותוך חשד לביצוע עבירות נוספות על המנהל התקין, במהלך הטיפול הרפואי והמשפטי של הרופאים שטיפלו בנער.
פרשה זו הגיעה לפני כמה ימים לבית המשפט המחוזי בחיפה ועפ"י החלטת השופט שוחרר הנער לביתו בתנאים מגבילים ונגד אימו החד-הורית הוצא צו האוסר עליה להוציאו מהארץ במשך שנה.
תנעת אומ"ץ רואה בחומרה רבה את החשדות האחרונים ותובעת לנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת להביא לכך שהחקירה תהיה יסודית ומהירה. אם אמנם יתברר שיש ממש בחשדות, יש למצות את הדין עם העובדים שהתעללו בנער חסר הישע."

מכותבים לפנייה זאת משה לדור – פרקליט המדינה וד"ר אלי גרינר – פסיכיאטר מחוז הצפון.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.