יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ מבקשת לבדוק את פרשת ייבוא מי השתיה לישראל מתורכיה
06/07/2009

תנועת אומ"ץ פנתה למבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס, וביקשה ממנו לבדוק את פרשת ייבוא המים לישראל מתורכיה לאור מידע שבידיה לפיו שולמה ככל הנראה מקדמה, למרות שהתכנית עצמה תקועה.

במכתבו של יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נאמר:
"נוכח המחסור החמור במים וההיטל הכספי שהוטל על אזרחי ישראל, מבקשת תנועת אומ"ץ לברר מה עלה בגורלם של הסכמי המים שנחתמו בשעתו בין ישראל לתורכיה שבגינם שילמה כבר ישראל סכומי כסף בהיקף לא ידוע.
כידוע חתמו בחודש מרץ 2004 ישראל ותורכיה על הסכם של ייבוא 50 מליון מ"ק מים של מי שפירים (מי שתיה) מתורכיה לישראל לתקופה של 20 שנה עם אופציה ל-5 שנים נוספות שיסופקו מנהר מנגבט. על הההסכם חתם בשעתו מנכ"ל החוץ התורכי אור זיאל ומנכ"ל משרד החוץ הישראלי דאז יואב בירן.
ביצוע ההסכם הוטל על נציבות המים בישראל ועל רשות המים התורכית DSI ונקבע אז כי ממשלות תורכיה וישראל יערבו להתחייבויות המסחריות שהרשות הישראלית והתורכית יקבלו על עצמן.
בהסכם לא נקבעו אמנם לוחות זמנים וגם לא נבחר מוביל מים אבל עפ"י ההערכות שנקבעו אז, מחיר המים היה אמור להיות 13-18 סנט למ"ק ותוספת הובלהה 60-80 סנט למ"ק דהיינו כ-1 דולר למ"ק. עפי אומדנים אלו צפויה היתה ישראל לשלם כ-50 מליון דולר בשנה.
עפ"י המידע שבידי אומ"ץ, שולמה ככל הנראה מקדמה על חשבון ייבוא המים אף כי התכנית עדיין תקועה.
אנו פונים אליך בבקשה לבדוק את כל פרשת ייבוא המים לישראל ובין השאר מדוע התכנית לא מומשה עד כה ומה המחיר שישראל נדרשה לשלם."
לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.