יומן פעילות - שוטף
חשד לקרינה מסוכנת מממחשבי בתי הספר בגני תקווה
17/06/2009

בעקבות מידע שהגיע לתנועת אומ"ץ על חשד לכאורה לקרינה מסוכנת הנפלטים מהמחשבים בבתי הספר בגני תקווה, דורשת התנועה מראש המועצה לאפשר בדיקת קרינה מיידית ע"י גורם מקצועי חיצוני. ואם אכן יתברר שכך הדבר - טיפול מיידי בסכנה.

במכתבו של האחראי על הפרוייקטים בתנועת אומ"ץ, דב גולדברד, אל ראש המועצה גני תקווה, אבישי לוין, נכתב:
"לתנועת אומ"ץ הגיע בימים אלה מידע על חשד לכאורה שלפיו המחשבים בבתי הספר בישוב  פולטים קרינה מעבר למותר. תלמידים המשתמשים במחשבים בבתי הספר בתחום המועצה מתלוננים על כאבי ראש , כאבי צוואר, צריבה בעיניים ותופעות לוואי נוספות שלא היו מוכרות קודם לכן.
נערכו בדיקות קרינה ע"י המועצה והתוצאה מראה לכאורה כי הכול תקין.
באחד מבתי הספר נערכה בדיקה ע"י גורם מוסמך אחר, שהוזמנה ע"י וועד ההורים, שתוצאותיו הראו תוצאה שונה, בין היתר ניתן לראות צילומים של ארגזי חשמל רבים במקומות שונים השייכים להפעלת המחשבים. הדוח מעלה הצעות לשיפור המצב, וכללי התנהגות בתחום השהייה ליד המחשבים.
ההורים חרדים מאד לבריאות ילדיהם ונמצאים במצב קשה של "פאניקה" כתוצאה לכאורה מהקרינה השלילית מהמחשבים.
מסיבה זו הזמין ועד ההורים איש מקצוע מוסמך לאחד מבתי הספר בכדי לבדוק את מצב הקרינה ונתקלו בסירוב חד משמעי לאפשר לטכנאי להיכנס ולבדוק.
התנהלותה של מועצת גני תקווה מעוררת תמיהה: אם אכן הכל כשורה מדוע הסירוב לאפשר להורי הילדים הדואגים לילדיהם לבצע  את הבדיקה? אם אין הדבר כך, ואכן הקרינה אינה לפי התקן יש לטפל בעניין חמור זה מבעוד מועד, כי הדבר בנפש ובבריאות הילדים היום ובעתיד.  
נבקשך לאפשר בדיקת קרינה מיידית בכל ארבעת בתי הספר בתחום המועצה ע"י טכנאי מטעם ועד ההורים, אם אכן יתברר שהמצב אינו תקין ניתן יהיה לתקן מיידית את אשר טעון תיקון, כדי להבטיח את בריאות ילדיי גני תקווה ולהחזיר להורים את הביטחון שהתערער.
אנו דורשים את תשובתך בהקדם."

העתק מהמכתב הועבר אל אילן קולני קצמן - קצין בטחון ארצי משרד החינוך.

לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.