יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ דורשת לחקור הקשרים העסקיים בין ראש הממשלה לשעבר אולמרט והשר לשעבר הירשזון
25/06/2009

תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר אל היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד מני מזוז, ואל פרקליט המדינה, עו"ד משה לדור, וביקשה מהם להורות למשטרה להשלים בהקדם חקירות הקשורות לקשרי אולמרט-להירשזון, במסגרת ניקוי האורוות שעורכת המשטרה נגד אולמרט.
 
במכתב ששיגר יו"ר הנהלת אומ"ץ, אריה אבנרי, נאמר:
1. בעקבות הרשעתו של שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון בשורה של עבירות פליליות חמורות, אנו פונים אליכם בבקשה להורות למשטרה להשלים שורה של חקירות שקשורות במערכות הקשרים העסקיים שהיו קיימים לאורך השנים בין ראש הממשלה לשעבר אולמרט לבין שר האוצר לשעבר הירשזון, שחלקם נחשף ע"י תנועת אומ"ץ וע"י התקשורת וקצות החוט מצויות בידי המשטרה, ואת חלקם יש לחשוף על סמך מידע מודיעני.
2. הפרשות שבהן מדובר:
א. הלוואות כספיות שהועברו מכספי הסתדרות עובדים לאומית למימון מערכות הבחירות של אולמרט אל ראשות עיריית ירושלים, בסכום של רבבות שקלים ושלא הוחזרו. במקביל העמיד ההסתדרות העובדים הלאומית לרשותו של אולמרט עובדים, משרדים וכלי רכב שניתן לתרגמם לסיוע כספי רחב היקף.
ב. במקביל יש מקום לחקור חשדות שהוזרמו כספים למערכות הפריימריז של אולמרט בליכוד הן באמצעות הזרמות כספי הסתדרות העובדים הלאומית בדרכים נסתרות, והן בהעמדת משאבים של הסתדרות העובדים הלאומית לרשותו של אולמרט.
ג. חקירת מערכת הקשרים בין אולמרט לבין הירשזון בטיפול בפרויקטים שונים שנעשו בירושלים לקראת שנת המילניום.
ד. עסקאות נדל"ן שבהן היו מעורבים אולמרט והירשזון בשיתוף עם ראש עיריית רמת גן צבי בר. המדובר הוא בקידום הפשרת קרקעות בפרויקט נדל"ן גדול באזור המשולש הגדול הגובל עם כפר אז"ר וקריית קרניצקי.
ה. בשנה החולפת, ערב פרישתו של אולמרט מתפקידו, מונו כמה ממקורביו של אולמרט לתפקידים בכירים בהסתדרות העובדים הלאומית. נראה לנו שהמינויים הללו אינם תמימים, ויש צורך לחקור באיזה מידה יש לאולמרט אינטרסים כלכליים סמויים בהסתדרות העובדים הלאומית, גם אחרי פרישתו של הירשזון.
3. אומ"ץ פונה אליכם בבקשה שתורו על השלמת חקירות אלו בהקדם, על מנת שספיחי פרשת הירשזון שאליהם שורבב אולמרט יצורפו לחקירות האחרות שעורכת המשטרה נגד אולמרט במסגרת ניקוי האורוות.
4. רצ"ב מסמכים שהועברו בשעתו למבקר המדינה ואל משרד המשפטים.
 
עותק מהמכתב נשלח למבקר המדינה, השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס.


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.