יומן פעילות - שוטף
הצעה לסדר בדיון מהיר בנושא עצירת התוכניות לעידוד תעסוקת ישראלים בענפי הבנייה המצויים במשבר
14/01/2024

להלן נוסח המכתב שנשלח מראשי תנועת אומ"ץ לכבוד הרב יואב בן צור שר העבודה ולח"כ יראל אייכלר, יו"ר ועדת העבודה והרווחה, בנדון:

 

"1.    (א) ליום שלישי 16 בינואר 2024 נקבע דיון מהיר בנושא שבנדון בעקבות פנייתם של 6 חברי כנסת . בפנייתם כתבו ששת חברי הכנסת את הדברים הבאים , בנוסח אחיד, כהסבר לפנייתם כדלקמן: "מאז פרוץ המלחמה מצויים ענפי הבנייה והחקלאות, אשר התבססו קודם לכן על כוח עבודה זר, במשבר עמוק בשל חוסר משמעותי בעובדים כמענה למחסור בענפים ולשם עידוד עבודה עברית ( שאינה מסתמכת כל כוח עבודה זר )  גיבשה הממשלה בשותפות המוסד לביטוח לאומי , תכנית מענקים לתמרוץ כניסת עובדים ישראלים חדשים לשני ענפים אלו. אף שהמלחמה עודנה נמשכת והמחסור בכוח אדם נותר חמור כשהיה, הסתיימה ביום 31/12/2023 " תקופת מענק העידוד " , התקופה המזכה להצטרפות עובדים ישראלים חדשים לענפים הללו. כמו כן, רשימת המקצועות המזכים, אינה בהכרח תואמת את צרכי המשק. בעקבות כך ונכון להיום אין תמריצים לכניסת עובדים ישראלים לענפים הללו" . 

 

(ב).נוכח התמשכות המלחמה, כתבו חברי הכנסת הנ"ל , המחסור בעובדים זרים ונחיצות הקריטית לידיים עבריות עובדות , חברי הכנסת מבקשים להעלות את הנושא בדחיפות על סדר היום של וועדת העבודה והרווחה של הכנסת .


2.    תנועת אומ"ץ תומכת בפניית חברי הכנסת הנ"ל , במיוחד עקב התחזית שהמלחמה תמשך עוד     קופה ארוכה בשתי חזיתותיה ובכל מקרה עדיף, לדעת תנועת אומ"ץ, עבודה מקומית על פני     עבודה זרה  גם להבא . "


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.