יומן פעילות - שוטף
המועצה לביטחון תזונתי והיערכות להתמודדות עם דו"ח העוני וסיוע לאוכלוסיות מוחלשות בזמן מלחמה
08/01/2024

תנועת אומ"ץ פנתה ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, ח"כ ישראל אייכלר בנדון, כדלקמן:

 

"

1.(א) הנושא שבנדון אמור להיות נדון בישיבת ועדת העבודה והרווחה ביום שלישי 9 בינואר 2024 .  הנושא הינו חשוב ומהותי למדינת ישראל ותושביה. על פי דו"ח המועצה אלפי משפחות מצויות באי ביטחון תזונתי חמור. 

 

   (ב). על פי הדו"ח, לפי ממצאי סקר המוסד לביטוח לאומי שהתפרסם בשנת 2021. 16.2% מהמשפחות בישראל סובלות מאי ביטחון תזונתי ומחציתן , כ- 265 אלף משפחות, נתונות באי ביטחון תזונתי חמור. עוד נכתב בדו"ח כי המצב קשה במיוחד בקרב מקבלי קצבת הבטחת הכנסה ונכות כללית ובאופן בולט בחברה הערבית שם אי הביטחון תזונתי עומד על 42% מכלל המשפחות. ממצאים אלו מצטרפים לממצאים של דו"חות נוספים המלמדים על התרחבות הפערים החברתיים ועל אי הביטחון התזונתי בחברה הישראלית . 

 

   (ג) בעיני חברי המועצה הלאומית צמצום אי הביטחון התזונתי הוא מרכיב משמעותי בחוסן של ישראל במגוון היבטים . על פי הכתוב בדו"ח מדינת ישראל מפעילה מספר תכניות שנועדו לקדם את הביטחון התזונתי של אזרחיה אולם ההשקעה הלאומית בתחום זה אינה תואמת את היקף וחומרת התופעה.

 

   (ד) דו"ח המועצה מפרט את תפקידי המועצה ופעילותה במשך השנה אחרונה.  בהמשך ממליצה המועצה על פעולות שיש לעשות על מנת לצמצם את ממדי העוני בחברה הישראלית . ביניהן המלצות למדיניות לאומית כמו : קבלת אחריות המדינה לקידום מדיניות לאומית מקיפה בנושא, הבטחת העצמאות של המועצה לביטחון תזונתי ועוד.

 

2. אומ"ץ רואה בחומרה את העלייה בשיעורי העוני במדינת ישראל ומעלה את החשש כי ממדי העוני יעלו עוד יותר בעקבות המלחמה בה פונו יישובים ונסגרו עסקים ומקומות עבודה.

 

אשר על כן רואה תנועת אומ"ץ חשיבות רבה  וקידום המלצות המועצה הארצית למלחמה בעוני. המלצות המועצה ניתנו על סמך דו"ח שהתייחס לשנה שקדמה למלחמה ויש לתת את הדעת  למצב שעלול להיווצר במהלך ואחרי המלחמה המתרחשת עתה. הפעילות חייבת להתרחש באופן מידי שכן העולם אינו עומד על מקומו ודברים מתפתחים . הפעילות צריכה לקבל ביטוי כבר בתקציב המדינה לשנת 2024. "
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.