יומן פעילות - שוטף
הקמת ועדה חיצונית ובלתי תלויה לבחינת צמצום חברות ממשלתיות ויחידות סמך
02/01/2024

להלן נוסח מכתב ראש תנועת אומ"ץ ליור ועדת חוקה חוק ומשפט, בנדון:

 

"

1.    תנועת אומ"ץ סבורה כי צמצום חברות ממשלתיות ויחידות סמך באופן חפוז לצורך פתרון קשיים בתקציב המדינה לשנה הבאה אינו ראוי ולא יוכל להתבצע בפועל. תהליך של הפרטת חברות ממשלתיות הוא תהליך ארוך של קביעת שווי של כל חברה או יחידת סמך ומציאת קונה אשר ירכוש את אותה חברה או יחידת סמך. כמו כן יהיה צורך לפתור בעיות עם העובדים באותם גופים. 

2.    יתרה מזו , חברות ממשלתיות ויחידות סמך הוקמו על מנת לספק למדינת ישראל צורך חיוני כלכלי או בטחוני או שניהם גם יחד. כך למשל תעשיות ביטחוניות כמו רפא"ל , תעשיה הצבאית והתעשייה האווירית. כך לדוגמא רשות שדות התעופה וחברה המפעילה את שדות התעופה בן גוריון ודב ושדות התעופה בהרצלייה ואילת . כך גם חברת מקורות ותה"ל האחראיות על משק המים לתושבי מדינת ישראל כנ"ל החברות המתפעלות את נמלי הים של מדינת ישראל . באותה מסגרת יש להכניס את רכבת ישראל מע"צ ועוד חברות ממשלתיות אחרות .

3.    לסיכום: תנועת אומ"ץ סבורה כי הליך של הפרטת חברות ממשלתיות או סגירת יחידות סמך אינו מתאים ולא יוכל להתבצע בפועל על מנת לסייע לממשלה בתקציב לשנת 2024. על מנת להתגבר על קשיים הצפויים למדינה בעקבות המלחמה על המדינה למצוא פתרון בתוך תקציבה על ידי שינוי בעדיפויות שונות שלקחה על עצמה .  "


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.