יומן פעילות - שוטף
הדחת נציבת בתי הסופר במהלך המלחמה מנוגדת להסכם הקואליציוני שאפשר את הרחבת הממשלה לאור מצב החירום 
02/01/2024

ראשי תנועת אומ"ץ פונים במכתב לכבוד ראש הממשלה וליועמ"שית לממשלה, בנושא הדחת נציבת בתי הסוהר במהלך המלחמה מנוגדת להסכם הקואליציוני שאפשר את הרחבת הממשלה לאור מצב החירום 

"תנועת אומ"ץ, התנועה למען משטר תקין, צדק חברתי ומשפטי, מתכבדת לפנות אליכם בנושא כדלקמן:
לדעת הח"מ, אין מקום להפרה בוטה של ההסכם שאושר על-ידי הממשלה כולה. זוהי פגיעה בחוסן הביטחוני ובלכידות החברתית של מדינת ישראל.  
החלטתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, להדיח את נציבת בתי הסוהר קטי פרי, מעוררת סערה בארגון שממלא תפקיד חיוני בשמירה על ביטחון המדינה, ובמערכת הפוליטית. תנועת אומ"ץ שוקלת לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה, שמהווה הפרה של ההסכם הקואליציוני עם המחנה הממלכתי.
הח"מ מבהירים כי ייתכן שאין מנוס מפנייה לערכאה שיפוטית: "הסכם שאושר על-ידי הממשלה כולה מחייב את כלל השרים". אנו מצויים במלחמה, ובעת הזו זעזועים מיותרים ולא מחויבי המציאות פוגעים אנושות בחוסן הביטחוני ובלכידות החברתית של מדינת ישראל".
ההסכם הקואליציוני שאפשר את הרחבת הממשלה לאור מצב החירום, ואת הצטרפותם של הרמטכ"לים לשעבר, מר בני גנץ ומר גדי אייזנקוט לקבינט המלחמה, קובע כי כל מינויי הבכירים יידחו עד לתום המלחמה. הממשלה כאמור אישרה את ההסכם, לפיו המפכ"ל, הרמטכ"ל, נציבת בתי הסוהר, יועצים משפטיים ועוד נושאי ונושאות משרות מרכזיות בשירות הציבורי יישארו בתפקידם עקב מצב החירום והצורך ביציבות מרבית בכל המערכות.
למרות זאת, מתעקש השר בן גביר למנות את מזכירו הביטחוני, ניצב קובי יעקובי, לממלא מקום נציב בתי הסוהר. לדעת הח"מ, "שירות בתי הסוהר ממלא תפקיד משמעותי בלחימה, הארגון מחזיק במספר כלואים שלא היה כדוגמתו ובפרט באלפי מחבלים מסוכנים שנתפסו ביישובי העוטף וברצועת עזה. המתח במתקני הכליאה רב, ובנוסף צפוי שירות בתי הסוהר לנהל מבצע שחרור אסירים במסגרת עסקת השבת חטופים עתידית. כל אלה מחייבים את השארתה בתפקיד של רב גונדר קטי פרי שמכירה היטב את המערכת המורכבת".
בתנועת אומ"ץ מודעים למלכוד הפוליטי: מצד אחד, החשש מפרישת בן גביר ומפלגת "עוצמה יהודית" מהקואליציה ואולי אף נפילת הממשלה. מצד שני, החשש מפני יציאת המחנה הממלכתי מממשלת החירום עקב הפרתו הבוטה של ההסכם הקואליציוני. יחד עם זאת לאור האינטרס הציבורי המובהק במניעת הדחת נציבת בתי הסוהר, הוחלט באומ"ץ לבחון את החלטת הממשלה בנושא, ובמידת הצורך לעתור לבג"ץ. "
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.