יומן פעילות - שוטף
הזנחת יישובי הצפון שהתפנו מרצון לאור האיומים הביטחוניים
04/01/2024

תנועת אומ"ץ, התנועה למען משטר תקין וצדק חברתי ומשפטי, פנתה לשר הפנים וליו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה, כדלקמן:

 

"1.    בתאריך 7/10/2023 בתחילת מלחמת חרבות ברזל הוכרז במדינה מצב מיוחד בעורף ויישובים רבים בקו העימות הדרומי והצפוני פונו או שתושביהם התפנו באופן עצמאי. 

2.    תושבי היישובים שפונו במסגרת המדינה זכאים לפתרון דיור זמני, סיוע כלכלי, מסגרות חינוך, הקלות בתשלומים הנוגעים לדיור, הקלות באשראי ובחשבונות הבנק ועוד.. . זאת בעוד שאר תושבי יישובי הצפון שהתפנו מרצון נותרו ללא מענה כלל , חרף המצוקות הרבות שמתמודדים איתם התושבים . עוד כותבים הפונים כי נוצר מצב אבסורדי בו תושבי יישובים שלמים אינם מקבלים מעטפת סיוע הנדרשת ואינם יכולים להימשך אף לא רגע אחד נוסף. 

3.    תנועת אומ"ץ רואה בחומרה מצב בו תושבים אשר התפנו עקב המצב בצפון המדינה לא יקבלו סיוע גם אם הם התפנו מרצונם. אלה גם אלה התפנו עקב המצב הביטחוני שנוצר בצפון המדינה ועל כן אלה גם אלה זכאים לסיוע מהמדינה למצוקה אליה נקלעו. 

4.    אשר על כן קוראת תנועת אומץ למשרד הפנים ומשרד האוצר לטפל במפונים כולם עקב המצב הביטחוני ולא משנה איך או באיזו מסגרת הם התפנו. צורת הפינוי היא פרוצדורה . הזכאות היא מכיוון שפינו את המקום בו הם גרים עקב המצב הביטחוני באזור הצפון. 


5.    מצפים להמשך טיפולכם בהקדם."
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.