יומן פעילות - שוטף
הצעת חוק גיל פרישה כפי שהוא כיום, אך לא לחייב יציאה בגיל כלשהו
01/01/2024

להלן נוסח מכתבנו שבנדון המפרט את הנושא, כדלקמן:

"1.    בהצעת החוק מדובר באי יציאה לפרישה מהעבודה של עובד בהגיעו לגיל פרישה אם הוא הורה     לילד שנפטר ומקום העבודה הוא זה שמעסיק למעלה מעשרים וחמישה עובדים. בחוק ישנו פירוט     של מקצועות שעליהם הוראה זו לא תחול. 

2.    תנועת אומ"ץ  תומכת בהצעת החוק הנ"ל. 

3.    יתרה מזו, לדעת תנועת אומ"ץ יש לחשוב על חובת יציאה לפנסיה בכלל כמו כן יש שמור על     הזכות לצאת לפנסיה כפי שהוא אבל לא לחייב יציאה לפנסיה בגיל כלשהו. 

4.    שמירה על הזכות ליציאה לפנסיה בגיל הרשום בחוק חיונית שכן אחר אדם שפוטר בגיל מבוגר     מעבודתו יתקשה למצוא מקום עבודה אחר. 

5.    עם זאת עקב גידול בתוחלת החיים במדינת ישראל יש לאפשר לעובדים להמשיך בעבודתם מעבר     לגיל המצוין בחוק , שכן אחרת דנים אותם לחיי בטלה מאונס על אף שהם יכולים לתרום למקום     עבודתם גם לאחר שעברו את גיל הפרישה המצוין בחוק. ראיה לטענה זו אנו מוצאים מאזרחים     המפעילים עסק עצמאי שאינם פורשים מעיסוקם בגיל הפרישה המצוין בחוק או מגיל פרישה שצוין     לגבי שופטים. 

6.    אשר על כן , לדעת תנועת אומ"ץ , יש לתת את הדעת לביטחון חובת יציאה לגמלאות בכלל. "


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.