יומן פעילות - שוטף
הנחיות להקפדת יתר על ביצוע הוראות פתיחה באש בצה"ל
20/12/2023

היום, 20.12.23 הנהלת תנועת אומ"ץ שלחה מכתב לפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה עו"ד יפעת תומר ירושלמי

בנושא - הנחיות להקפדת יתר על ביצוע הוראות פתיחה באש בצה"ל


"תנועת אומ"ץ, התנועה למען משטר תקין וצדק חברתי ומשפטי, פונה אליך בעניין חידודן והקפדת יתר על ביצוע הוראות הפתיחה באש בצה"ל, זאת לאור שני מקרים מצערים אשר הסתיימו במותם של חפים מפשע במהלך החודש האחרון.

במקרה הראשון: בתאריך 30 לנובמבר 2023, במהלך פיגוע ירי ביציאה מירושלים, האזרח קסטלמן הסתער על שני המחבלים ונטרל אותם, לאחר נטרולם נורה קסטלמן, לכאורה, ע"י אביעד פרידה, חייל צה"ל שחשד בו כמחבל, זאת למרות שקסטלמן הבין את המצב המורכב שאליו הוא נקלע ולכן הוריד את חולצתו, הרים את ידיו וצעק "אני לא מחבל", אך נורה ונהרג.

במקרה השני: שאירע בתאריך 14 לדצמבר 2023, נורו ע"י כוחות צה"ל שלושה חטופים כשיצאו מאחד המבנים בשכונת סג'עייה במהלך הלחימה, החטופים הבינו את מצבם המורכב ולפיכך עשו את כל אשר ניתן על מנת לאפשר לחיילים להבין שהם אינם מחבלים, כולל הורדת חולצות, הרמת ידיים והרמת דגל לבן, אך למצער נורו ע"י החיילים ונהרגו.

לאור שני מקרים מצערים אלה בצמידות זה לזה, אנו בתנועת אומ"ץ פונים אליך על מנת להעלות את נושא ביצוע הוראות פתיחה באש בצה"ל בסדר עדיפות גבוה, בטרם, חלילה, יצטרפו למקרים מצערים אלו מקרים נוספים.

אין ספק שהתקלות באירועים אלה מעלות שאלות כבדות משקל באשר ל"אצבע קלה על ההדק" וביחס לטוהר הנשק וקדושת החיים."
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.