יומן פעילות - שוטף
דרישה לביטול חוק הסבירות למען אחדות וליכוד העם בימים טרופים אלו
19/10/2023

תנועת אומ"ץ , פונה לרה"מ, ליועמ"שית לממשלה ולמבקר המדינה, בנושא הנ"ל, כדלקמן:

 

"כפי שידוע לך חוקקה הכנסת את החוק לביטול עילת הסבירות ובעקבות חקיקה זאת שגרמה לחלוקי דעות משמעותיים וקשים בין חלקי הציבור הרחב במדינה ישראל, מצב זה כלל מחאות בקנה מידה נרחב בכל חלקי הארץ, ההרגשה הכללית היא שחוק זה גרם לפיצול וקרע כבד בעם.

בעקבות החוק הנ"ל הוגשו לבית המשפט העליון כ-20 עתירות שעניינם ביטול החוק מטעמים שונים ובכך בית המשפט העליון החליט לדון בעתירות אלה בהרכב מורחב של 15 שופטים משום חשיבותה של הסוגיה שעניינה כאמור ביטול חוק יסוד.

בתאריך 12.9.23 התקיים הדיון בבית המשפט העליון בנוכחות כל העותרים והמשיבים וכן קהל רב הכולל אנשי ציבור ונבחרי ציבור. בשלב זה אמורים שופטי בית המשפט לתת פסקי דין ארוכים ומנומקים, דבר שהוא לכל בר דעת ברור כי עובדה זו תערך זמן רב, השקעת זמן שיפוטי יקר ובזבוז כספי ציבור.

בימים אלה למרבה הצער מדינת ישראל מצויה בטראומה קשה של לחימה בכל החזיתות וזאת לאחר שנרצחו, נחטפו, נאנסו ונפצעו אלפי ילדים נשים גברים וחיילים, מיותר לציין את מצב הרוח הלאומי והציבורי היום שהינו רע, מה עוד שהמצב הנוכחי עדיין נמצא בערפל של מלחמה בחזיתות ובעורף שלא ברור מתי תסתיים.

בנסיבות של ימים מיוחדים אלה סבורה תנועת אומ"ץ כי אין זה הזמן למחלוקות מיותרות אשר יש בהן רק כדי ליצור המשך הקרע בעם. לעומת זאת פעולה וולונטרית יזומה של הממשלה והעומד בראשה לביטול החוק תשרה אווירה של איחוד וליכוד העם ובכך גם תוסיף למצב רוח לאומי וקונצנזוס לפחות בתחום חשוב זה.

שטוחה בפניך בקשתנו להיכנס לעובי הקורה ולהורות ליועצך המשפטיים להודיע לבית המשפט העליון על הסכמתם לביטול החוק, ואם תרצה כדי להפיס את דעתם של אלה שיתנגדו במפלגתך למהלך זה, שמורה הזכות לחזור וליזום חקיקה מסוג זו בעתיד.

תנועת אומ"ץ  סבורה כי מהלך זה יקרין לציבור הרחב אצילות נפש, היינו, וויתורים למען מטרה אחת אך חשובה ביותר בימים טרופים אלה ולאחדות העם בשעות הקשות.

יוזמה זו הינה הזדמנות בלתי חוזרת לשדר לאומה מסר מרגיע ומחבק בימים שבהם הכאב, השכול וסכנת הלחימה אופפים אותנו.

איחוד וליכוד העם בימים אלה הוא נכס לאומי וביטחוני ממדרגה ראשונה ומשכך יש לאמץ יוזמה זאת בהקדם."


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.