יומן פעילות - שוטף
הצעת חוק הגנה על עובדים בשעת חירום
12/11/2023

להלן נוסח מכתבנו ליו"ר ועדת העבודה והרווחה, בנדון:

 

"

א.    1.  חוק הגנה על עובדים בשעת חירום , תשס"ו – 2006 קובע כי לא יפטר מעסיק עובד בשל היעדרותו מהעבודה או אי ביצוע עבודה , מחמת ההוראה שניתנה בשעת התקפה לפי סעיף 9 (ג) לחוק ההתגוננות האזרחית או הוראה שניתנה בעת מצב מיוחד בעורף לפי סעיף –ד(א)לחוק האמור, אשר בשלה נמנע מן העובד להתייצב לעבודתו או לבצעה , לפי העניין, ולעניין אדם עם מוגבלות- לרבות בשל מוגבלותו. 

2 . ביום שני כ"ט בחשוון התשפ"ד – 13 בנובמבר 2023 בשעה 11.00 אמורה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת לדון בהצעת חוק הגנה על עובדים בשעת חירום ( הוראת שעה – חרבות ברזל )  התשפ"ד – 2023 (מ 1672 ) לקריאה שנייה ושלישית. 

3. בהצעה זו מוצעת קביעה של הוראת שעה לתקופה החל מיום 7/10/2023 ועד 7/1/2024 יחולו הוראות חוק ההגנה על עובדים בשעת חירום התשס"ו – 2006. בתוספת לגבי עבד שהתפנה ממקום מגוריו אשר  נמצא ביישוב המפורט בתוספת או הוא הורה או בן זוג של מי שהוא נעדר , שבוי או חטוף כתוצאה מפעולות איבה או פעולות מלחמה, וכן בן משפחה אחר של נעדר, שבוי או חטוף כאמור. 

4. יש בהמשך פירוט לעניין בן משפחה אחר יש הגדרה . 

5. בהמשך נכתב כי אם הוא נעדר שבוי או חטוף כתוצאה מפעולות האיבה או פעולות המלחמה כאשר ההגדרה על מצב מיוחד בעורף הוא מיום כ"ב בתשרי התשפ"ד – 7 באוקטובר 2023. וסיומה עד תום הפעולות הצבאיות המשמעותיות או עד תום תקופת תוקפה של ההכרזה האמורה. 

6. בתוספת להצעה ישנה רשימה של 107 ישובים עליהם תחול ההוראה ונכתב כי שר העבודה באישור ועדת העבודה והרווחה של הכנסת רשאי להאריך את תקופת הוראת השעה הזו. כולו או מקצתו בתקופות של שלושה חודשים כל פעם ובלבד שסך כל תקופת הוראה זו לא תעלה על 12 חודשים. 

7.תחילתו של חוק זה הוא ביום 7 באוקטובר 2023. ואולם לא נכתב בהצעת החוק מה דין עובד שפוטר עוד לפני פרסום החוק הנ"ל   האם יהיה על המעסיק להחזירו לעבודה ? 

ב.    תנועת אומ"ץ מברכת על חקיקת החוק שבנדון , אם כי סבורה היא כי היה צורך לחוקק אותו מיד לאחר תחילת פעולות האיבה בתאריך 7 באוקטובר 2023.


ג.    תנועת אומ"ץ סבורה כי על  הממשלה והכנסת לתת את דעתה גם לגבי נותני שירותים ובעלי עסקים עצמאיים אשר  התנאים המוזכרים לעיל, בסעיף 3  קרו גם לו  . 

"
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.