יומן פעילות - שוטף
מדינת ישראל צריכה לעשות חשבון נפש בפני העדה הדרושית זכויותיה חייליה וחלליה
08/11/2023

הנהלת תנועת אומ"ץ פנתה לכבוד נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג, לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו ושר הביטחון, מר יואב גלנט,כדלקמן:

 

"

תנועת אומ"ץ התנועה למען משטר תקין וצדק חברתי ומשפטי, מתכבדת לפנות אליכם ע"מ שתפעלו לטיפול בזכויות של בני העדה הדרוזית במדינת ישראל.

תנועת אומ"ץ  עומדת מאחורי מכתבו הצודק של הראש הרוחני לעדה הדרוזית שייח' מופק טריף מיום 6.11.23, שהעתקו של המכתב מצורף בזה אליכם, תוך מתן דגש לגיבוי ורוח גבית לדרישתה של העדה הדרוזית ובכך להביא לתיקונו, לאלתר, של חוק הלאום, זאת ולא רק על מנת לבטל אחת ולתמיד עיוות היסטורי שמהווה פגיעה קשה בעדה הדרוזית ואינו מעגן את זכויותיה.

אין צורך לחזור ולהדגיש כי מדובר בעדה התורמת ולוחמת בגבורה במהלך כל שנות קיום המדינה, בכל החזיתות, ע"מ להגן על מדינת ישראל ואזרחי המדינה כולם.

בני העדה נושאים בנטל הלאומי בגאון, בראש מורם וביראת כבוד, תוך אמונה שלמה בצדקת הדרך ותך חירוף נפש והקרבה אין קץ ומכאן שהעדה לא צריכה להוכיח כל פעם מחדש שהיא מהווה חלק בלתי נפרד בהשתלבותה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל בכל תחומי החיים.

לאור האמור, מן הראוי לתקן את חוק הלאום, כך שהעדה הדרוזית תהווה חלק מחוק זה ובכך מדינת ישראל תביא לידי ביטוי מעשי את תרומתה המכרעת של בני העדה לביטחון ישראל תוך מתן זכויות שוות.

תנועת אומ"ץ תעשה כל לאל ידה כדי לסייע ולהביא סוף כל סוף לקיצו של חוק הפוגע בבני העדה.

אנו פונים שוב אליכם, נשיא המדינה וראש הממשלה על מנת שנושא חשוב זה יעלה בראש סדר היום הציבורי ויבוא על פתרונו אחת ולתמיד, למען שלימותה וביטחונה של מדינת ישראל.
"


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.