יומן פעילות - שוטף
זעקת העורף - שוד הקופה הציבורית לטובת החרדים במקום לנייד כספים לחיזוק ושיקום העורף בשעת מלחמה
24/10/2023

תנועת אומ"ץ פנתה בנושא הנ"ל לכבוד ראש הממשלה, כדלקמן:

"

תנועת אומץ, התנועה למען משטר תקין וצדק חברתי ומשפטי, מתכבדת להעביר אליכם "פנייה בהולה" להיכנס לאלתר לעובי הקורה ולחלץ את מדינת ישראל מהבוץ בו היא שקועה. 

נראה בעליל כי הנזק שנגרם כתוצאה ממלחמת 7 באוקטובר 2023 מעבר לפגיעה הקשה בחיי אדם, אזרחים ולוחמים, היא פגיעה אנושה בעורף הן כלכלית הן מורלית והן נפשית. 

יאמר מיד שבעתות מלחמה כוחנו להתגבר על האויב הינה בעיקר בחוסנו ויכולתו של העורף לתמוך בלוחמים בחזית, כאשר לצערנו הרב החל מתחילת המלחמה, העורף מופקר ללא כל התייחסות מצד הממשלה; תושבים ללא קורת גג, ללא יכולת לשקם את ביתם וללא יכולת להיכנס למרחב מוגן וכן מוצאים את עצמם חסרי כל כפליטים, ללא בית, ללא תמיכה וגרוע מכך - לפגיעה אנושה בעורף. 

בא באותה שעה, אנו עדים לשורה ארוכה של כשלים בהיעדר המדינה ומשרדי הממשלה וכן כשלים בדרכי הטיפול,  כל זאת לדרישתם המינימלית של התושבים שעולמם חרב עליהם ואין להם למי לפנות.

אנו סבורים כי יש לאסור על מפלגות הקואליציה להמשיך ולחלק מיליארדי שקלים מכספי ציבור בינתן מצב המלחמה בו אנו נתונים. לא ייתכן שמדינת ישראל תחלק כספים קואליציוניים במקום לדאוג לביטחון אזרחיה ולשיקומם אחרי הטראומה הקשה אותה עברו. 

למותר לציין כי נודע לתנועת אומ"ץ בכך שיש בכוונת ועדת הכספים של הכנסת להעביר, לכאורה, ששים מיליון שקלים מכספי ציבור במידי לסיעות החרדיות, תנועת אומ"ץ דורשת להפסיק מידית כל כוונה לבצע תנועת כספים קואליציוניים, פרט להקצאה תקציב מיוחד לכוחות הביטחון הלוחמים בכל החזיתות והעורף, וזאת מבלי לגרוע בסמכויות המנהל המיוחד לשיקום העורף. 

אנו מעריכים כי לימים תוקם ועדת חקירה ממלכתית אשר תחקור את אירועי אותה שבת ארורה ה-7 באוקטובר ותמליץ את המלצותיה לגביי כל אלה שהיו שותפים למחדל הגדול. אך לעת הזו חשוב לייתן את הדעת באופן מידי לשיקום ובניית מערך העורף, שיהווה רוח גבית חזקה ותומכת בכוחות הנלחמים בחזית. 

 

עצוב לציין שדווקא גורמים אזרחיים התנדבותיים בארץ ובעולם הם אלה שעושים מאמצים כבירים לתרום מכיסם ולסייע לתושבים שנפגעו בו בזמן שהממשלה מנותקת ממה שקורה בעורף. 
 
האנדרלמוסיה הסוררת בכל מגוון הלוגיסטיקה לסיוע לעורף תירשם לדיראון עולם למחדליה של הממשלה והכנסת בעת חירום. 

תנועת אומ"ץ סבורה כי הדרך הנכונה והיחידה היא למנות מנכ"ל חירום לטיפול בעורף אשר לו יוקצבו כל התקציבים הדרושים ,ויינתן לו חופש פעולה לטפל בכל הנושאים בצורה יעילה, לא כפי שהדבר נעשה היום בוויכוחים אין ספור בין גופי הממשלה השונים והכנסת.
על הממשלה למנות אדם אחד שישמש כמנכ"ל חירום ויטפל בכל התחומים הרלוונטיים לעורף בזמן המלחמה, על כל המשתמע מכך.  

היה ובדרישת תנועת אומ"ץ כפי שבאה לביטוי במכתב זה לא תענה ע"י הממשלה והגורמים הנוספים, תשקול התנועה עם כל הצער הכרוך בכך לנקוט בכל הליך שתמצא לנכון כולל הליכים משפטיים.  "
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.