יומן פעילות - שוטף
העלאת חשש עי ועדת חוקה חוק ומשפט לניגודי עניינים של שופטים בטרם הנושא נבדק
18/11/2023

הנהלת תנועת אומ"ץ פונה ליו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ולח"כ קלנר מסיעת הליכוד, בנושא, כדקלמן:

 

"

תנועת אומ"ץ, התנועה למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, פונה אליכם בנדון, כדלקמן:

1.(א). חבר הכנסת אריאל קלנר מעלה מספר מקרים בטרם טענותיו נבדקו בכך כי על שופטים בבית המשפט העליון קיים חשש לניגוד עניינים זאת מכיוון שהיו מעורבים קרובי משפחה בחברות שעניינן נדון בפני בית המשפט העליון או בייצוג אותם מקרים בפני בית המשפט. 

(ב).     הנושא שהועלה ניראה כחמור וחיוני. עם זאת לא נמצאה התייחסות של השופטים בהם מדובר ו/או של הנהלת מערכת בתי המשפט למקרים שהועלו בפניה כמו כן לא צורפה לפניה העתק מנוהלי מערכת בתי המשפט בנושאים של ניגודי עניינים ולכן תמוה בעיננו שהנושא עולה עוד בטרם נבדק.

(ג).    בפניה יש אזכור  על תיקים רבים שהוכרעו במצב של ניגוד עניינים ללא פירוט על מהות הדיון שהיה בפני כבוד השופטים ומה הנושא שבורר באותו דיון. 


2.    אשר על כן נראה להנהלת אומ"ץ כי על ראש הוועדה או מי מטעמו לבקש התייחסות של הנהלת בתי המשפט והשופטים עצמם וכן של נציבות הביקורת על שופטים, על מנת לקיים דיון ענייני במקרים הללו. כמו כן לא קבלנו העתק מהנהלים הקיימים בנושאים אלו בהנהלת בתי המשפט.  אפשרות אחרת היא לפנות לנציב תלונות על שופטים ו/או למבקר המדינה על מנת לברר את המקרים באופן מהותי  בטרם הם מועלים בפני הציבור הרחב. 

 

"


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.