יומן פעילות - שוטף
הצעת חוק העונשין ( תיקון – איסור שידול קטינים להוצאה בשאלה ) התשפ"ג – 2023
15/08/2023

תנועת אומ"ץ פנתה היום במכתב לח"כ שמחה רוטמן - יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ולח"כ ישראל אייכלר - כנסת ישראל בנושא,

הצעת חוק העונשין ( תיקון – איסור שידול קטינים להוצאה בשאלה ) התשפ"ג – 2023, סימוכין : פ/ 1560/25  מספר פנימי 2196573

כדלקמן:

 

"תנועת אומ"ץ, התנועה למען מינהל תקין, צדק חברתי ומשפטי, מתכבדת לפנות אליכם באמצעות נציגי תנועת אומ"ץ  בוועדת הכנסת לענייני הרווחה בסוגיה שבנדון. 

1.(א).     בהצעת חוק שבנדון  מוצע להוסיף אחרי סעיף 367 לחוק העונשין את סעיף 367 א' שכותרתו היא הוצאת קטין לתרבות רעה.  בסעיף עצמו כתובית הדברים הבאים: " המשדל קטין לצאת לתרבות רעה או עושה פעולה אחרת, במישרין או בעקיפין שיש בה להביא לידי הוצאה לתרבות רעה של קטין, שלא בנוכחות הוריו ובאישורם, באופן הפוגע בסמכות ההורים כהגדרתה בסעיפים 14 ו- 15 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות התשכ"ב – 1962, דינו מאסר ששה חודשים ; לעניין סעיף זה הוצאה לתרבות רעה – הפיכה מאדם מאמין בתורה לכופר ". 

   (ב).    בדברי ההסבר נכתבו הדברים הבאים : בעקבות הצעות חוק הפוגעות בחופש הדת וחזרה בתשובה ולנוכח מקרים בהם גורמים חילוניים שונים בישראל משדלים קטינים לצאת לתרבות רעה,  בין היתר באמצעות פעילות והפצת חומרים על ידי עמותות וארגונים שונים, מוצע לאסור בחוק העונשין פעולות ישירות או עקיפות של מי שפועל מטעם גופים כאלה במטרה לשדל קטינים לתרבות רעה.  מבחינה מעשית , נכתב בדברי ההסבר , שידול להוצאה לתרבות רעה דומה לשידול להמרת דת . שהאיסור עליו קבוע בסעיף 368(ב) לחוק העונשין .  ההצעה מתייחסת לשידול קטין, שבדרך כלל דעותיו ואמונותיו מגובשות פחות משל אדם בוגר,, לשנות את אמונתו ולהפוך מאדם דתי לחילוני, דבר שמן הראוי שישקול בינו לבין עצמו ללא כל לחץ או פיתוי חיצוניים. 

  (ג).    הצעת חוק הוגשה ליו"ר הכנסת והסגנים והונחה על שולחן הכנסת.

2.    להלן התייחסות תנועת אומ"ץ להצעת החוק שבנדון : 

    (א).    איש באמונתו יחיה. יש בקביעה כי אמונה או דעה השונה משל החרדי או הדתי היא תרבות רעה משום הוצעת דיבה . מי הוא זה שיקבע תרבותו של מי הינה תרבות רעה או תרבות טובה. 

    (ב).    אין בהצעת החוק התייחסות לאפשרות של שידול קטין חילוני או לא דתי לחזור בתשובה. אם מדברים על השפעה על קטין ההתייחסות חייבת להיות לשני הכיוונים האפשריים."

 
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.