יומן פעילות - שוטף
חוק יסוד : שפיטה ( תיקון עילת הסבירות ) קריאה שנייה ושלישית
12/07/2023

להלן נוסח מכתב בנדון, שראשי תנועת אומ"ץ פליצ'ה פלד ועו"ד יצחק מינא שלחו לח"כ שמחה רוטמן יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט: 

"

1    בהתאם למידע שקבלנו מאתר הוועדה  הנוסח להצעת תיקון שבנדון נשארה זהה לנוסח שהוגש לקריאה ראשונה. כדלקמן: "  על אף האמור בחוק יסוד זה, מי שבידו סמכות שפיטה על פי דין, לרבות בית משפט העליון, לא ידון ולא ייתן צו נגד הממשלה , ראש הממשלה, שר משריה או נבחר ציבור אחר כפי שייקבע בחוק, בעניין סבירות החלטתם". 

2.    את התייחסותנו העקרונית כתבנו במכתב שבסימוכין. 

3.    עם זאת מצאנו לנכון להתייחס במיוחד להגדרה המוצעת לפי " כל נבחר ציבור יהיה פטור מעילת הסבירות "   נראה לנו כי רשימת נבחרי הציבור הנכללים בהגדרה זו היא רחבה מאוד והיא כוללת נבחרי ציבור רבים במוסדות וארגונים רבים החל מראשי רשויות מקומיות, ארגונים רבים אחרים כמו אגודות שיתופיות ו/או מקצועיות כמו לשכות מקצועיות, הסתדרות העובדים הכללית והסתדרות העובדים החדשה ועדי עובדים נציגי מעסיקים ועד ארגונים שכאלה. 

4.    נראה לנו כי הכוונה מלכתחילה הייתה לממשלה ו/או שר משריה שהם דרג בכיר בקביעת מדיניות של מדינת ישראל ואולם ההגדרה המוצעת כאן כוללת נבחרי ציבור רבים ושונים בארגונים רבים שאינם קשורים דווקא לממשלה עצמה. נראה לנו כי יש לצמצם את הרשימה של הפטור מעילת הסבירות עד כדי דרג בכיר ביותר במדינת ישראל ואליהם בלבד. 

5.    עדיין אנו סבורים כי צריכה להיות סבירות כלשהי במעשה שנעשה על ידי נבחר הציבור ולא שיותר לו לעשות ככל העולה על ליבו ולכן נראה לנו כי יש מקום לקביעת גבולות כלשהן. 

"


 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.