יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ מתנגדת להצעת חוק של הממשלה לפירוק לשכת עוה"ד
12/07/2023

הבוקר נשלח מכתב לעו"ד גלי בהרב-מיארה - היועצת המשפטית לממשלה, בנדון, כדלקמן: 

 

"תנועת אומ"ץ ,התנועה למנהל ומשטר תקין ולמען צדק חברת ומשפטי פונה אלייך כדלקמן:

בתאריך 20.6.23 נערכו בלשכת עוה"ד בישראל בחירות לרשות הלשכה למועצה ולמחוזות.
המתמודדים העיקריים במרוץ היו עו"ד עמית בכר ועו"ד אפי נוה, כאשר היה ברור כי עו"ד נוה רץ לרשות הלשכה מטעם הממשלה.
עד לקיומן של הבחירות לא עמדה על הפרק כל הצעה לפרק את לשכת עוה"ד, בתאריך 21.6.23, למחרת הבחירות נודעו תוצאות הבחירות על כך שעו"ד עמית בכר נבחר ברוב מוחץ של למעלה מ- 70% מקולות עוה"ד הבוחרים וסמוך לאחר מכן וככל הנראה לאחר שעו"ד נוה הפסיד את הבחירות החליטה הממשלה בחודש יוני מספר ימים לאחר הבחירות להגיש הצעת חוק לפירוק לשכת עוה"ד והפיכתו למוסד וולונטרי.

תמוה בעיני תנועת אומ"ץ כי עד לקיומן של הבחירות לא העלתה בדעתה הממשלה להגיש הצעה לפירוק הלשכה והדבר לא הוזכר ואף לא בדרך אגב, יצוין כי עפ"י החוק הקיים כוללת הוועדה לבחירות שופטים 2 נציגים מלשכת עוה"ד, כך שיש להם השפעה משמעותית בוועדה לבחירות שופטים.

הממשלה בנחישותה לא לאפשר לנציגי לשכת עוה"ד להשתתף בוועדה, פעלה ופועלת היא לשינוי הרכב הוועדה לבחירות שופטים, כמו גם נטרולה המלא של לשכת עוה"ד והכל על מנת לשרת את האינטרסים שלה.

תנועת אומ"ץ סבורה כי אך חיוני הוא שהוועדה לבחירת שופטים תהיה מורכבת ממגוון גורמים באוכלוסייה ובמיוחד שלא ייוצר רוב אוטומטי בקואליציה בוועדה לבחירת שופטים.
משכך ברורה חומרת המהלך של הממשלה לביטולה/פירוקה/חיסולה של לשכת עוה"ד.

אין ספק שלשכת עוה"ד הינה איגוד מקצועי רב חשיבות במעלתו, התורם לציבור ולחברה בישראל, כך למשל דואגת לשכת עוה"ד להוציא משורותיה או להוקיע מתוכה עו"ד שאינם עומדים בכללי אתיקה שנקבעו בנושא זה, הוא קריטי בחשיבותו כדי להגן על הציבור הרחב מפני עו"ד סוררים.

נציין עוד כי לשכת עוה"ד אינה גוף א-פוליטי ולכך יש חשיבות רבה בפעילותה המשפטית/ציבורית באופן אובייקטיבי ענייני וללא משוא פנים.

תנועת אומ"ץ פונה אליך בדאגה, לעמוד על המשמר מול גזירה זו ולהעביר אותה מן העולם.
חומרה יתרה יש לראות גם בעובדה שע"י פירוק הלשכה תהה לממשלה שליטה מלאה על הוועדה לבחירות שופטים.  שטוחה בפניך פנייתנו לפעול בדחיפות וללא לאות לעשות הכל לביטול גזירה זו.

במאמר מוסגר נציין שתנועת אומ"ץ בהמלצת המועצה הציבורית שלידה והנהלתה של התנועה החליטה כי כל שיהיה צורך תוגש מטעמה עתירה לבג"ץ, על כל המשתמע מכך."

   
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.