יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ ואיפלק ישראל פונים לממשלה להעלאת הצעת חוק במאבק למיגור האלימות  ורצח נשים ע"מ למנוע את הרצח הבא
21/06/2023

                                            21 ביוני 2023
לכבוד
 

להלן נוסח המכתב בנדון הנ"ל שהופץ ל:-

נשיא המדינה - מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו,שר האוצר, מר בצאלאל סמוטיריץ',השר לביטחון לאומי, מר איתמר בן גביר
היועצת המשפטית לממשלה - עו"ד גלי בהרב-מיארה,שר הבריאות, מר יואב בן צור, יו״ר ועדת הכספים, מר משה גפני
המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי ושר החינוך, יואב קיש:

 

"מכת מדינה: במהלך החצי שנה האחרונה הזדעזעה המדינה לשמוע כל פעם מחדש על רצח נוסף של אישה בידי בן זוגה, הן במגזר הערבי והן היהודי ומכאן שרשימת הנתקפות והנרצחות הולכת, מתארכת וכמעל 17 נשים נרצחו במהלך החצי שנה האחרונה, דבר שמותיר אותנו עם הנתון המפחיד והמדאיג מאוד.
הזעקה של הנשים במדינה כאילו ולא נשמעת, תקציבים שאושרו ע"י האוצר לא הועברו, ובתנועת אומ״ץ שואלים עד מתי?!

בתאריך 21 יוני 2019 תנועת אומ"ץ דרשה באמצעות מכתב להעביר בדחיפות את הכספים שהוקצו ליישום התוכנית נגד אלימות במשפחה. לא רק שתקציבים אלו לא הועברו, אלא לצערנו המצב רק החמיר. מקרי הרצח במדינה תפסו תאוצה ונראה כי המופקדים על הנושא בממשלה נרדמו במשמרתם.

בשנת 2017 נקבעה תכנית החומש הלאומית למיגור אלימות נגד נשים, לה הוקצו 250 מיליון שקלים. התכנית אושרה בעקבות המלצות מומחים וועדת המנכ"לים למניעה וטיפול בתופעת האלימות במשפחה, עם הערכה תקציבית של 50 מיליון שקלים לשנה. אולם התוכנית אינה מיושמת בשל העובדה שהממשלה לא מימשה את הקצאת התקציב שיועד לתכנית. רק בסוף 2018 אושרו עבור התכנית 50 מיליון שקלים, התקציב היחידי שעבר עבור התוכנית עד כה(!)

בנובמבר 20, יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, דרש מהאוצר להעביר 100 מיליון ₪ לתקצוב התוכנית בנוסף לתקציבה השנתי ואמר: ״הייתה תכנית של 250 מיליון ₪ שלא מומשה, אנחנו כעת בתקופה בה יש גאות והתעצמות נוראית של אלימות, שלצערנו מגיעה גם לרצח של נשים, ומדינה מתורבתת נורמלית הייתה מתייחסת לזה אחרת [...] הוועדה מחליטה שעליכם להעביר 100 מיליון ₪, שיתנו מענה בין היתר לתקנים הדרושים למאבק הזה. לא יכול להיות שנעמוד מנגד. אני דורש להעביר בטווח המידי 100 מיליון שקל שיכסה את המשך התקצוב [...]."

יש לשוב ולהדגיש פעם אחר פעם שנשים נוספות נפגעות ונרצחות בשל היעדר תקציב שכבר אושר אך לא הועבר. לצערנו הרב, גם במשבר הקורונה שאילץ נשים רבות להישאר בבתיהן עם הגורם האלים, רשויות המדינה לא נקטו בצעדים משמעותיים. המדינה הפקירה את הנשים לגורלן והן משלמות את המחיר בחייהן.

בכדי להגיע ליעילות מרבית וליתרון יחסי במלחמה הבלתי מתפשרת הזו, תוך מתן יתרון יחסי במאבק הבלתי פוסק למיגור האלימות ורצח נשים חברנו לאחרונה עם איפלק ישראל ואיפלק עולמית בראשותה של פרופ' עדה אהרוני, סוציולוגית, סופרת וחוקרת לקידום נשים ולשוויון בארץ ובעולם. במהלך דיונים ושיחות שהתקיימו בנינו הגענו למסקנה חד משמעית שאין מנוס מאשר להעלות הצעת חוק בכנסת לסוגיה כאובה זו, אשר כאמור לצערנו הטיפול הנעשה היום ע"י הגורמים השונים לא רק שלא צמצם את האלימות, אלא, המצב רק הולך ומחמיר.

אנו בתנועת אומ״ץ ובאיפלק ישראל מודאגים מאוד ממכת מדינה זו וקוראים לממשלת ישראל למנוע את הרצח הבא. לפיכך להעביר מיידית את ההצעה לחוק באלימות כלפי נשים ולהקים ועדה דחופה שתטפל בנושא באופן אפקטיבי ובעדיפות עליונה.

הצעת חוק תועבר למכותבים בהמשך למכתבנו מקדים זה."


 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.