יומן פעילות - שוטף
תנועת אומ"ץ פונה אליך לפתוח במאבק חסר פשרות במונופול האחראי ליוקר המחייה המשתולל בישראל
23/05/2023

להלן נוסח מכתבנו מהיום, 23.5.23 שהופץ לכבוד ראש הממשלה בנושא הנ"ל:

 

"בימים אלו "התבשרנו" שממשלתך אישרה את הצעתו של שר האוצר להקים ועדה ציבורית (נוספת) במטרה להמליץ על צעדים לפירוק המונופולים בעיקר בענף המזון. לפי דברי שר האוצר, פירוק מונופולי המזון יהווה מכה מוחצת ליוקר המחיה המשתולל ברחבי ישראל.

 

אין בכוונתנו להגן על עליות מחירים לא מוצדקות של תעשיינים ויבואנים במשק , אך ברצוננו להדגיש כי ריכוז המאבק כנגד גופים עסקיים שבהגדרתם נועדו להרוויח כסף, מטשטשת את העובדה כי עיקר בעיית יוקר המחיה נמצאת דווקא בתפקוד ה"מונופול" האמיתי בישראל – הממשלה. ממשלת ישראל בהגדרתה, ובניגוד לענקי המזון, היא גוף ללא מטרות רווח ונועדה אך ורק לשרת את אזרחי המדינה ולהיטיב את מצבם.

 

איננו צריכים ועדה בכדי לדעת כי הממשלה מנצלת את סמכותה ומגדילה את יוקר המחיה בעצמה ע"י מיסוי גבוה של מזון, רכבים, דלק ודיור, מחירי חשמל ומים גבוהים, העלאת הארנונה בכל רחבי הארץ, העלאת הריבית על משכנתאות והעלמת עין מהשתוללות מחירי שכירות דירות. יצוין כי ישראל נמצאת כיום במקום השמיני בעולם בשיעור מס הכנסה פרטי ולזה לא אחראים ענקי המזון אלא שלטון שבמשך שנים ארוכות אינו קשוב לזעקת התושבים מהמעמד החלש והבינוני הרואים איך הוצאותיהם ממריאות ללא גבול ואילו שכרם נשאר קפוא.
 
אנו קוראים לכבודו לפעול בדחיפות לאיתור העוולות של דרישותיה הכלכליות הלא מוצדקות של הממשלה מאזרחיה ולהחל בתיקון יסודי כדוגמת: הקפאת הריבית על משכנתאות, הגבלת עלייה של מחירי שכירות, סבסוד רציני של חשמל ומים, הקפאת עליות בארנונה, הורדת שיעור מס הכנסה לממדים סבירים וכמובן פעילות להעלאת שכרם של העובדים במשק.

 

כידוע, חייהם של אזרחי ישראל מבחינה ביטחונית הם מורכבים ומעוררי דאגה לעיתים תכופות, אנו קוראים לכבודו לעשות את המירב שביכולתו להקל עליהם לפחות את הנטל הכלכלי באמצעות פעולות משמעותיות הנתונות להחלטת הממשלה עצמה.

 

לסיום, מכתבנו זה אליך שהינו המכתב השלישי, לשרי הממשלה ובעלי תפקידים אחרים, בסוגיה כאובה זו נציין כי תנועת אומ"ץ עוקבת מקרוב בנושא יוקר המחיה התופס בימים אלה תאוצה בלתי אפשרית הפוגעת קשות באזרחי המדינה בכלל ובעיקר באוכלוסיות החלשות."


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.