יומן פעילות - שוטף
מיגון יישובי הדרום והצפון
11/05/2023

תנועת אומ"ץ, התנועה לצדק חברתי ומשפטי, ולמען מנהל תקין וטוהר מידות, פנתה לראש הממשלה, שר הביטחון, שר הפנים, הרמטכל, מבקר המדינה ויו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת בנושא הנדון, כדלקמן:

 

מיד עם פרוץ מבצע "חץ ומגן" היינו עדים שוב לתמונות של אלפי בני אדם מיישובי הדרום שנאלצים לעזוב את בתיהם ולחפש מקומות מקלט במרכז הארץ. למותר לציין את העלות הגבוהה של הנהירה ההמונית – הן לתושבים עצמם שמפסידים ימי עבודה וחווים מצוקה נפשית קשה, והן למדינה, שכן אויבינו מבינים היטב כי מדובר בנקודת תורפה ומנצלים אותה לצרכיהם.
לא יעלה על הדעת שגם לאחר שורה ארוכה של "סבבים" ולחימה, עדיין לא נמצא פתרון למיגון המבנים ביישובי הדרום – ורבים מתושבי ישובים אלה נאלצים לנהור צפונה. מצד אחד, מדינת ישראל יודעת לאתר את בכירי הג'יהאד האסלאמי גם במקומות המסתור שלהם ולחסלם, ומצד שני אותה מדינה כושלת שוב ושוב במתן הגנה אמיתית לחלק גדול מאזרחיה, גם בימי מבצע.
אנו מודעים לכך שהמצב שנוצר ביישובי עוטף עזה והדרום הוא תוצר של הזנחה מתמשכת לאורך עשרות שנים, של כל ממשלות ישראל לדורותיהן – אולם כעת האחריות היא בידיכם, ועליכם לפעול בכל הכלים העומדים לרשותכם על-מנת לוודא שבמשמרת שלכם תושבי הדרום לא ייאלצו לברוח מבתיהם.
חשוב לנו להבהיר למקבלי ההחלטות כי מאסנו בהבטחות שווא. הגיעה העת להציג לציבור תוכנית מפורטת הכוללת יעדים ברורים וזמני ביצוע למיגון שיספק ביטחון אמיתי לתושבי שדרות, אשקלון, מושבי וקיבוצי עוטף עזה ושאר הישובים החשופים לפגיעת חמאס וג'יהאד אסלאמי. על התוכנית לכלול פתרונות גם לישובי הצפון, הנמצאים אף הם בטווח טילי אויב, ואין לדעת מתי תיפתח חזית צפונית.
אנו תקווה כי הסבב הנוכחי יסתיים ללא נפגעים ישראלים, וכי אם יידרש מבצע נוסף, מדינת ישראל תצא אליו כשלכל אזרחי המדינה מיגון מתאים. 
בכבוד רב,


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.