יומן פעילות - שוטף
חקיקה מידית כנגד איומים על שומרי הסף ועובדי ציבור
01/05/2023

להלן נוסח המכתב שנשלח לנשיא המדינה, רה"מ ולשר המשפטים בנושא הנ"ל:

 


"תנועת אומ"ץ, התנועה לצדק חברתי ומשפטי, ולמען מנהל תקין וטוהר מידות, מתכבדת לפנות אליכם בנושא הנדון, כדלקמן:

המתקפות כנגד מינויים ציבוריים הולכות ומחמירות מיום ליום, ועלולות להסתיים באסון. כמי שמגנים בחריפות את המתקפות על שומרי הסף ועובדי הציבור, קל וחומר שאנו רואים בחומרה יתרה את ההסתה כנגד מי שמונו לתפקידם על-ידי ממשלות ישראל השונות: היועצת המשפטית לממשלה, שופטי בית המשפט העליון, נגיד בנק ישראל, מבקר המדינה ועוד.

מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה פגיעה בעובדי ציבור הממלאים את תפקידם כחוק, למען כלל האזרחים. המדינה חייבת למצות את הדין עם אלה שרודפים אחרי פקידי ציבור ומאיימים עליהם. יש לעקור תופעה זו מהשורש – ובהקדם.

בפרט הזדעזענו ממראות כגון שריפת תמונתה של היועמ"שית, גלי בהרב מיארה, והדריכה על דיוקנאות בכירי מערכת המשפט. מעשים כגון אלה מאפיינים את האספסוף בסוריה או באיראן, שם דורכים ושורפים דגלי ישראל וארה"ב ותמונות של נתניהו וביידן, ואין להם מקום בישראל. מן הראוי להזכיר כי בית המשפט העליון הוא זה שהגן על זכותו של בנימין נתניהו להרכיב ממשלה, הוא זה שמגן על מפעל ההתנחלויות בכל הכוח, ולא בכדי הוא נחשב לאחד החשובים בעולם כולו.

אנו קוראים לממשלת ישראל ולכנסת לחוקק חוק שיגדיר מעשים כמו שריפת תמונה של מינויים ציבוריים כעבירה פלילית שדינה מאסר. מנשיא המדינה אנו מבקשים להירתם גם הוא למשימה החשובה של הגנה על שומרי הסף ונבחרי ציבור – דמם אינו הפקר, וחובה על כולנו לבלום את ההסתה נגדם."
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.