יומן פעילות - שוטף
דרישה להורות על עצירת חקיקה הקשורה להקמת משמר מיוחד בכפיפות השר לביטחון לאומי
30/03/2023

בתאריך 30.3.23 ראשי תנועת אומ"ץ פנו ליועצת המשפטית לממשלה - עו"ד גלי בהרב-מיארה
ולראש ממשלת ישראל - מר בנימין נתניה  בבקשה הבאה :

 

               

"תנועת אומ"ץ, התנועה למען סדרי מינהל תקינים וצדק חברתי ומשפטי, מתכבדת לפנות אלייך כדלקמן:

1.    לאחרונה, מתפרסמות ידיעות במסגרת השהיית החקיקה ועל מנת למנוע ממפלגת עוצמה יהודית להתנגד לאותה עצירה, הסכימה הממשלה בהנחייתו של ראש הממשלה, לבקשתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר – להקים משמר לאומי שיהא כפוף לשר עצמו ולא למפכ"ל, ושתפקידיו ופעילותו יקבעו בין היתר על-ידי השר.

2.    ראשית, יש לומר כי דרישתו של השר בן גביר אין לה אח ורע, לא בישראל ולא במדינות העולם, והיא כמובן לא כלולה בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו בין מפלגות הקואליציה. דרישה זו באה לעולם כמעין סחיטה מהממשלה כתנאי להסכמתו של השר לא להצביע נגד הממשלה אם תחליט על עצירת החקיקה.

3.    בצר לה, ומתוך הלחצים הנ"ל, הסכימה הממשלה לדרישתו של השר בן גביר, והסכמה זו דינה להתבטל לאלתר, שכן לא ייתכן שהשר בן גביר יקים לעצמו מיליציה בדמות הפלנגות בלבנון, שעליה ישלוט ויורה לה לפעול בכל תחום שיעלה על דעתו, שמא נציע כי לכל שר נקים משמר לאומי קטן כדי שיוכל לאכוף את רצונותיו על הבוחרים בו.

4.    יתרה מזו, אין לשר בן גביר כל ידע והכשרה לנהל מנגנון כזה כאשר בה באותה שעה עליו לנהל את ענייני משרדו, כולל את ענייני משטרת ישראל בראשות המפכ"ל.

5.    גורמים מקצועיים רבים, ביניהם מפכ"לים לשעבר הביעו את תדהמתם והתנגדותם למהלך זה, שעלול לגרום לכאוס מוחלט במשטרת ישראל, ניגוד עניינים בין המשמר הלאומי ובין המשטרה ומתן פקודות סותרות של שני גופים אלה אשר תחום פעילותם זהה או דומה.

6.    מן הראוי כי כבוד היועצת המשפטית תפעל לאלתר למניעת החלטה חמורה זו ותורה על ביטולה כאמור.

7.    תנועת אומ"ץ מבקשת להעביר לכבוד היועצת את עמדתה הנחרצת כי בהיעדר תגובה עניינית לביטול הקמת המשמר הלאומי, תפעל תנועת אומ"ץ למיצוי זכויותיה על-פי כל דין, לרבות פנייה לבית הדין הגבוה לצדק."


                                                     

 

 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.