יומן פעילות - שוטף
אומ"ץ נרתמה לסייע לאישה משותקת הממתינה קרוב ל-3 שנים לכיסא גלגלים
02/02/2023

       הבוקר, הנהלת תנועת אומ"ץ פנתה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר הרווחה והביטחון החברתי, ליעקב מרגי
       ממלא מקום שר הבריאות, יואב בן צור, במכתב בנדון כדלקמן:

 


"תנועת אומ"ץ, אזרחים למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, פונה אליכם כדלקמן:
סמדר אונה סובלת משיתוק בכל 4 הגפיים, ולמרות זאת משרד הבריאות מסרב לממן כיסא גלגלים מותאם עבורה. החתומים מטה בתנועת אומ"ץ מתחייבים לסייע לאישה בכל הדרכים העומדות לרשותה. 
ומדגישים שהפער בין עוצמתה הכלכלית של ישראל לקריסת התמיכה באזרחים נזקקים זועק לשמיים.

האטימות של גופים ציבוריים לנוכח מצוקת האזרח הפשוט שוברת שיאים. סיפורה של סמדר – אישה הסובלת משיתוק בכל 4 הגפיים – מקומם במיוחד: עקב התפקוד הירוד של הידיים, סמדר זקוקה לכיסא גלגלים בעל מנגנון המאפשר ניווט באמצעות תנועות ראש. על אף היותה בעלת נכות רפואית בשיעור 100% בעקבות אוסטאופורוזיס חמור, משרד הבריאות מסרב לממן את האמצעי הכל כך חיוני עבורה.

ההתנערות מהצורך הברור של סמדר, נמשכת כבר קרוב ל-3 שנים! במהלך הסגר הראשון של הקורונה, כיסא הגלגלים ששימש אז את סמדר נלקח לתיקון, ומאז המדינה לא סיפקה לסמדר שום פתרון התניידות. 

אנשים טובים ואכפתיים ארגנו לסמדר כיסא גלגלים מאולתר, שהורכב מחלקים של כיסאות גלגלים ישנים. באופן טבעי השימוש בפתרון הזמני התאפיין בלא מעט תקלות, ולפני כחודש הכיסא המאולתר שבק חיים סופית. מאז כלואה סמדר בדירתה, ללא יכולת לצאת אפילו לטיפולים רפואיים.

כשנחשפנו לסיפור (שפורסם ע"י חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו בתוכנית "הכל כלול" בערוץ 13), החלטתנו מיד להירתם לעזרתה של סמדר: "מדינת ישראל הוקמה כמדינת רווחה, אולם כיום הפער בין עוצמתה הכלכלית של ישראל לקריסת התמיכה באזרחים נזקקים דוגמת סמדר זועק לשמיים".

פלד ותנועת אומ"ץ מתכוונים להיכנס לעובי הקורה, ולפעול לשינוי גורף של התנהלות משרד הבריאות – כך שלא "רק" סמדר אלא כל מי שזקוק לעזרה במימון פתרון התניידות חיוני עבורו יזכה לקבלה. "אסור לנו לקבל יחס אכזרי לאנשים בעלי מוגבלות. מחובתנו כמדינה לאפשר לכל אחד ואחת חופש ועצמאות מרביים"."

 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.