יומן פעילות - שוטף
מניעת מלחמת אחים
20/02/2023

להלן נוסח מכתב הנהלת תנועת אומ"ץ לכב' נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג 

 

תנועת אומ"ץ התנועה למנהל שלטוני תקין ולמען צדק חברתי ומשפטי מתכבדת לפנות אלייך כדלקמן: 

1.    ראשית מבקשת התנועה להביע את הערכתה ותודתה העמוקה על היוזמה שנקטת על מנת למנוע מלחמת אחים וזאת במסגרת נאומך לאומה בו פרשת בהיגיון ובחוכמה רבה את עיקרון 5 הנקודות הנותן פתח לשני הצדדים לשוב ולהתכנס על מנת למצוא מוצא של כבוד למשבר הקשה בנושא המהפכה המשפטית

2.    עוד בפנייתנו הקודמת אלייך מתאריך 26.12.22 (רצ"ב) פרטנו בפנייך, למרבה הצער, את חילוקי הדעות העמוקים בין הכוחות השונים. 

3.    עוד הדגשנו בפנייך את רמת השיח הציבורי המתלהם כאשר גורמים משני הצדדים מתבטאים בחומרה הרת אסון. כך למשל ציינו את דבריו של עו"ד חודק ושל אל"מ במיל' זאב רז ורון חולדאי. 

4.    לכך יש להוסיף את התבטאויות האחרונות של הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון, של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ומנגד את דבריהם הבוטים של השר אמסלם והשר לוין, ובעודנו כותבים מכתב זה אליך, אנו מתבשרים על פריצה של מפגינים לפתח ביתה של חברת הכנסת עו"ד גוטליב.

5.    השיח הפוליטי והקרע בעם מחריף מיום ליום ואף הופך לאלים יותר ויותר. שטוחה בפנינו הבקשה כי תמשיך ותעשה כל לאל ידך על מנת להרגיע את האמירות החריגות שרק מלבות שנאה בין אזרחי ישראל. 

6.    ראשי התנועה החתומים מטה סבורים כי מצב זה מביא להידרדרות חמורה ושנאת אחים ורק אתה אדוני הנשיא יש בכוחך לשנות את המצב. לפיכך תנועת אומ"ץ קוראת לך לכנס ועידת חירום בהשתתפות הצדדים ונציגי ציבור ככל שתבחר כדי להגיע להסכמות שבפשרה, דבר שיש בו כדי להרגיע את השטח או להשיב את המדינה למסלולה הטבעי.
נציין ואף נדגיש ככל שתבקש מתנועת אומ"ץ לסייע בכל נושא הננו כאן נכונים ומוכנים.
                                                              
              
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.