יומן פעילות - שוטף
תיקון בהול להגדלת קצבת אזרח ותיק – חרפה וביזיון
17/01/2023

להלן נוסח מכתבנו בנדון שנשלח ל-:

 

ראש הממשלה - בנימין נתניהו, שר המשפטים - יריב לוין, שר האוצר - בצלאל סמוטריץ, שר הכלכלה - ניר ברקת, שר הרווחה והביטחון החברתי - יעקב מרגי

יו"ר הכנסת - אמיר אוחנה, יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט - שמחה רוטמן, יו"ר ההסתדרות - ארנון בר-דוד ,היועצת המשפטית לממשלה - עו"ד גלי בהרב-מיארה

ןמבקר המדינה- מתניהו אנגלמן

 

 

תנועת אומ"ץ, התנועה למען צדק חברתי ומשפטי, מתכבדת לפנות אליכם בדחיפות בעניין הבא:

 

נציגי המחאה למען הגדלת קצבת אזרח ותיק, בראשות אורי פלום, יגאל גרינשטיין וגיורא חרלופסקי, עו"ד נירה סטופאי-שוורץ ועו"ד יצחק בורובסקי קיימו פגישה עם יו"ר תנועת אומ"ץ, יו"ר המועצה הציבורית של תנועת אומ"ץ.

 

נציגי המחאה העבירו לתנועה את מכתבם מיום 27.11.22 שהעתקו מצ"ב. המכתב מציג באופן מפורט את מצוקתם של למעלה מ-1,500,000 אזרחים ותיקים, אשר קצבת הזקנה שלהם, הידועה גם כקצבת אזרח ותיק, נשחקה עד עפר במהלך שני העשורים האחרונים.

 

לטענת נציגי המחאה, למרות עליית שכר המינימום והשכר הממוצע במשק, לא ניתנה התייחסות כלל וכלל לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים ולקצבת הזקנה שלא גדלה מזה שנים רבות.

 

כדי לסבר את האוזן, הקצבה עומדת כיום, כבעבר, על סך של 1,596 ₪, ולא עודכנה מזה למעלה מ-20 שנה. מצורפת בתחתית מכתבינו טבלה מאתר ביטוח לאומי המפרטת את סכומי הקצבה החודשיים (נספח א').

 

גובה הקצבה מהווה חרפה, זלזול ולעג לרש.

 

חמור מכל הוא שההפרשות של עשרות שנים של המבוטחים לצורך קצבת זקנה הועברו מהמוסד לביטוח לאומי לתקציבי המדינה באופן רציף למטרות בלתי ידועות. התשלומים שמתקבלים על ידי הזכאים לקצבה רחוקים ממטרת החוק וערכם הכלכלי כרחוק מזרח ממערב.

 

אזרחי המדינה, שנתנו את מיטב זמנם במעגל העבודה הישראלי, אשר זועקים ואין שומע, מוצאים עצמם "זרוקים לרחוב" ועומדים בפני שוקת שבורה.

 

המגוחך בכל העניין הוא שיש די כספים ותקציביים המאפשרים העלאה משמעותית בקצבה, ואין רואה ושומע.

 

לאור האמור על חומרת ודחיפות העניין, תנועת אומ"ץ מאתגרת את הממשלה החדשה לטיפול בסוגיה זו, וטוב תעשה אם תטפל בה שעה אחת קודם. זאת לאחר שממשלות קודמות כשלו בסוגייה כה חשובה המהווה צדק חברתי רווחתי וכלכלי ממדרגה ראשונה.

 

 

לוטה: נספח א.

 

 

 

           

 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.