יומן פעילות - שוטף
פסקת ההתגברות
14/11/2022

     להלן נוסח מכתבנו בנדון שנשלח לכבוד היועצת המשפטית לממשלה:
                                
                                            

"תנועת אומ"ץ, התנועה למנן מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, מתכבדת להודיעך, כי אנו תומכים בעמדת כל שוחרי הדמוקרטיה בישראל הנחלצים בימים אלה להגן עליה, מפני כל מי החפץ לרמוס את ערכיה.
לכל ברור כי המטרה האמיתית של יוזמת "הרפורמות במערכת המשפט" של הממשלה החדשה העומדת לקום בימים אלה, לא תתחיל ותסתיים ב"פסקת התגברות" שתאפשר לכנסת, ברוב של 61 חברי כנסת, לבטל כל פסיקה של בג"צ, אלא תביא לפוליטיזציה של מערכת המשפט כולה, לדיכויה המוחלט ולהשחתת הדמוקרטיה הישראלית. כך תוכל הממשלה להעביר כל חוק, להכשיר כל החלטה ממשלתית ולעשות ככל העולה על רוחה ובכך היא תביא לסיום תפקידו ההיסטורי של בית המשפט העליון שהוא המוסמך הבלעדי לפרש את החוק.
מתוך דאגה עמוקה לזכויות האדם ולעתידה של הדמוקרטיה בישראל, אנו חברי אומ"ץ מודיעים בזאת כי אנו מעמידים את עצמנו ומצטרפים לכל גוף או גורם חוקי שיקום, במטרה לפעול יחדיו למען ביטולה של גזירה נוראה זאת שמטרותיה ברורות לכל בר דעת.
"


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.