יומן פעילות - שוטף
חשד להענקת מלגות פוליטיות ומפלגתיות 
20/09/2022

להלן פניית תנועת אומ"ץ ליועמ"ש לממשלה:

 

         

"תנועת אומ"ץ, התנועה למען צדק חברתי ומשפטי, פונה אליך בעניין הבא כדלקמן;

לפני כ-3 או 4 שבועות פורסמה ידיעה בעיתונות שהשר עודד פורר הקצה  10 מיליון ₪ למלגות עבור 600  סטודנטים {להלן ציטוט מתוך מודעת מפלגת ישראל ביתנו - רצ"ב}.
להלן הציטוט: 
"השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, עודד פורר, אישר תקציב מיוחד למלגות לסטודנטים בנגב והגליל למען חיזוק האוכלוסייה באזורים אלה ולצמצום הפערים בין הנגב, הגליל והפריפריה החברתית לבין מרכז הארץ.
מלגות חדשות לסטודנטים בסך 10 מיליון ₪ יוענקו בשלושה מסלולים לעידוד מקצועות החקלאות, מקצועות נדרשים במחסור ועידוד לימודים אקדמאים בנגב והגליל.
במסלול הראשון יוענקו 600 מלגות, בנות 5000 ש"ח כל אחת (בסך של 6 מיליון ש"ח), עבור מסלול כללי. במסגרת זאת, סטודנט יוכל לקבל מלגה עבור כל תואר אקדמאי המוענק על ידי מוסד להשכלה גבוהה מוכר בנגב והגליל".  סוף ציטוט.

דאגתו של השר לפיתוח הפריפריה, מר פורר, למען סטודנטים שהתעוררה משום מה בסמוך ובעיצומן של ימי הבחירות, ולא לפני כשנה בעת שהחל לכהן כשר,  מעוררת הרבה יותר מאשר חשש, ואף חשד סביר, שאין מדובר כאן בדאגה תמימה לסטודנטים.
השאלות הנשאלות הן - כלום כל משרד ממשלתי, ובעיקר כלום כל שר חרוץ, רשאי ומוסמך בעיצומן של ימי הבחירות, לקחת מתקציב משרדו המפורט ואשר אושר על ידי הכנסת, סכומי כסף גדולים ולהעבירן למטרות חריגות מבחינה מקצועית ושאינן מוגדרות כמטרות או יעדים שמשרדו מופקד ומטפל בהן ?. 


אדרבא, יתכבד כב' השר, אם דאגתו כה כנה לסטודנטים בתור שכאלה, הרי שמן הראוי שכל הסכום שהשר ייעד אותו מתקציבו, לכאורה, ל- 600 מלגות לסטודנטים יועבר כולו ומיידית למועצה להשכלה גבוהה או למשרד החינוך שעיסוקם בכך, ומי מהם הוא זה שיקבע את הקריטריונים האובייקטיביים עבור "מקצועות החקלאות" או "עבור מקצועות המצויים במחסור באזורי הנגב והגליל", והמל"ג או משרד החינוך יהיה זה שיחלק את המלגות לסטודנטים הזכאים ?. 
כלום המודעה שצורפה מעידה משהו בכיוון זה ? "


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.