יומן פעילות - שוטף
התראה חמורה בטרם נקיטת הליכים משפטיים – שימוש בשם "אומ"ץ"
13/08/2022

                               להלן נוסח מכתבנו בנדון שנשלח לתפוצה מטה, כדלקמן:
לכבוד,
חברי המפלגה
גב' אורלי וילנאי  -   orlyv10@gmail.com
פרופ' צביקה גרנות
גב' לימור פרירא
ד"ר אמיר שחר
גב' אלונה אלמן
ד"ר פאתן חדאד
מר רועי פלג
פרופ' אשר אלחיאני


שלום רב,
 

בתאריך 30.08.2022, העברנו אלייך את דרישתנו המידית לחדול משימוש בשם "אומץ" לתנועתכם, וזאת מטעמי הטעיית הציבור וגרימת נזק ממשי לתנועת אומ"ץ ולמוניטין שלה. במענה לפנייתנו זו, השבת באותו יום כי "אל דאגה. השם שונה." 

והנה, מצאנו כי לא רק שלא הסרתם את השם, אלא אתם ממשיכים להשתמש בו כתנועה פוליטית המתמודדת לבחירות, והנכם משתמשים בשם "אומץ לעם". דהיינו, הנכם ממשיכים להשתמש בשם אומץ, דבר המהווה הטעייה ברורה והצגת תנועת אומ"ץ כחלק מתנועתכם. לא זו בלבד, אלא שחלקן הגדול של מטרותיכם המוצגות לציבור – מוצגות באופן דומה מאד למטרותיה של תנועת אומ"ץ, וזאת, בשילוב השם "אומץ" – מוסיף להטעות את הציבור. חמור מכל, תנועת אומ"ץ חרתה על דגלה את עקרון-העל של א-פוליטיות, והתנהלותכם גורמת לכך שהתנועה כבר קיבלה ועודנה מקבלת פניות חוזרות ונשנות מגורמים שונים ומציבור רב, לפיהן לא ברור כיצד תנועת אומ"ץ הנלחמת בשחיתות – הפכה להיות תנועה פוליטית.

כפי שכבר עמדנו על כך במכתבנו הקודם אלייך ולחברי מפלגתך, ראוי שנשוב ונציין גם במכתבנו זה, כי אומ"ץ הינה תנועה א-פוליטית והתנדבותית הנאבקת בשחיתות הציבורית והשלטונית הפועלת מזה למעלה מ-15 שנה, וכך מוכרת בציבור הרחב ובכלי התקשורת. אדרבא, אומ"ץ מופיעה בפסקי-דין רבים של הערכאות השונות, ובכלל זה בבית-המשפט העליון, וזוכה להכרתו ולהוקרתו על פעילותה הענפה. אומ"ץ חשפה בין היתר את פרשת הצוללות, סימנס/ חברת החשמל, בג"ץ מינוי המפכ"ל, בג"ץ הליכי קביעת ארנונה ברמה הארצית, המאבק למען נכי צה"ל, חשיפת פרשת רישום דירה השייכת למדינת ישראל על שמו של מר נתניהו – ואלו בבחינת דגימה על קצה המזלג – מתוך מאות מפעילויותיה של אומ"ץ. התנהגותכם כאמור, פוגעת קשות בתנועת אומ"ץ.

זאת להודיעכם, כי אם לא תסירו לחלוטין – ולא למראית עין כפי שעשיתם – את המילה "אומץ" משם המפלגה לאלתר, וכן תוציאו הודעה לעיתונות הארצית בדבר שינוי השם – ננקוט בצעדים משפטיים, לרבות תביעה כספית על פגיעה בשמה הטוב ובמוניטין של אומ"ץ, הן על הנזק שנגרם עד כה, והן על הנזק העתידי שעתיד לחול. פגיעה במוניטין שצברה תנועת אומ"ץ במהלך שנותיה הרבות, מצדיקה פיצוי כספי ניכר ומשמעותי, שעתיד לבוא לידי ביטוי בבית-המשפט. זאת, בכדי להבטיח את זכויותיה של תנועת אומ"ץ על-פי חוק.

 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.