יומן פעילות - שוטף
ראשי אומ"ץ לנבחרי הציבור: לחדול מהשיח האלים הבוטה המסית והמפלג
19/09/2022

להלן נוסח מכתב ראשי אומ"ץ לנשיא המדינה - מר יצחק הרצוג, ראש הממשלה - מר יאיר לפיד, ליו"ר הכנסת - מר מיקי לוי ולראשי המפלגות 

בנדון.

 

 

"תנועת אומ"ץ, התנועה לצדק חברתי ומשפטי, ולמען מנהל תקין וטוהר מידות מתכבדת לפנות אליכם בנושא הנדון, כדלקמן:

"האלימות הינה כרסום יסודות הדמוקרטיה הישראלית" אמר יצחק רבין ראש הממשלה ושר הביטחון המנוח באותה עצרת בה נרצח בשל אלימות חסרת רסן ושנאה פנימית יוקדת. 

בעקבות הטראומה הלאומית  שהביאה לרצח פוליטי של ראש ממשלה, ומתוקף דברי ראש השב"כ  חסרי התקדים, קוראת תנועת אומ"ץ,  הפועלת  מסביב לשעון לצדק חברתי ומשפטי ולמען מינהל תקין לראשי המדינה, לתרגם את האמירה הנוקבת למעשים, וקוראת לנשיא המדינה מר יצחק הרצוג ולמנהיגי המפלגות לפעול  מיד בנחישות לתיקון השיח הציבורי האלים וליצירת הסכמה  פוליטית רחבה  למניעת המשך והתדרדרות השיח האלים המסית והמפלג  המתחיל בכנסת המחלחל  לרחוב, לבתי הספר ולרשתות החברתיות. 

ראש השב"כ רונן בר, יצא השבוע בהצהרה חסרת תקדים בחומרתה לגבי השלכות השיח האלים והמפלג בישראל על הביטחון הלאומי של מדינת ישראל וכן נחשף כי מבדיקת  מודיעין מוצק שהגיע לשב"כ ומחקירות מחבלים שנתפסו, עולה כי השיח האלים והבוטה בישראל דוחף ומעודד את המחבלים לבצע פיגועים בישראל, כי הוא מהווה לגביהם סימן מובהק וברור להתפוררות פנימית של החברה הישראלית.

"התחושה הרווחת בקרב יריבנו היא שהיתרון היחסי ההיסטורי שלנו, זה שעמד לזכותנו אלפי שנים – מתפוגג  תובנה זאת צריכה להטרידנו יותר מהכל". במלים אחרות מזהיר ראש השב"כ כי הפילוג והשנאה הבין שבטית ביו יהודים בארץ ובין יהודים לערבים תושבי ישראל, הם הסכנה הגדולה ביותר לקיום המדינה, גדולה יותר מכל אויב חיצוני .

ראשי תנועת אומ"ץ קוראים לראשי המפלגות ולחברי הכנסת להפסיק את השיח חסר הרסן הבוטה המסית והמפלג. אתם כנבחרי הציבור אמורים  לשמש דוגמא ודרך ארץ להתנהלות מכובדת ומכבדת לאזרחי המדינה למען מדינה נעימה יותר ואיכותית יותר וטובה יותר."

 

 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.