יומן פעילות - שוטף
ריבית מופחתת לאוכלוסייה מוחלשת
12/07/2022

להלן נוסח מכתבנו לפרופ' אמיר ירון - נגיד בנק ישראל, מר אביגדור ליברמן - שר האוצר וגב' אוֹרנה בַּרְבִּיבַאי - שרת הכלכלה

בנושא ריבית מופחתת לאוכלוסייה מוחלשת.

 

תנועת אומץ התנועה למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי מתכבדת לפנות אליך בזאת כדלקמן:

1.    בימים אלה פרסם בנק ישראל הודעה בדבר העלאת הריבית במשק, באופן שהריבית היום עומדת על 2.75%, והיא מהווה 1.5% תוספת לריבית שנקבעה על ידי בנק ישראל, שעומדת על 1.25%. במידה ובנק ישראל יחליט להעלות את הריבית בעתיד, לדוגמה גם ריבית הפריים תעלה בהתאם.

2.    אין ספק שריבית זו פוגעת במשקי הבית ובמיוחד באוכלוסיות המוחלשות באופן ממשי ומוחשי. להעלאת הריבית יש השלכות רבות על המשק אך לא פחות מכך על כל אחד מאתנו וביתר שאת על האוכלוסיות המוחלשות שעד היום לא רק שלא גמרו את החודש במצב עגום זה. לצערנו נראה איפה שאף לא יתחילו את החודש. 

3.    תנועת אומץ סבורה כי מן הראוי להתחשב באוכלוסיות המוחלשות כגון קשישים, ניצולי שואה, סטודנטים, יוצאי צבא, מובטלים ועוד זאת באופן שההעלאה האחרונה לא תחול עליהם. כך למשל ניתן לקבוע כי מי שמשתכר סך הנמוך מ- 7,000ש''ח, לא ישלם את התוספת החדשה לריבית ולריביות הבאות שתהיינה ובעיקר לאוברדרפט.

4.    לאור עלייה המסיבית במחירים בכל תחומי החיים כולל מוצרי יסוד כגון פירות, ירקות, דברי מאפה, חשמל, מים ועוד מוצרים ושירותים שונים. בנוסף למשכנתאות, להלוואות שונות והבולטת בתחום ההלוואות הנה האוברדרפט בבנק של כל אחד מאתנו, שהיא הלוואה לכל דבר ועניין ואף היקרה ביותר. 

לאור האמור, תנועת אומץ פונה אליך לעשות לאלתר כל אשר ניתן בתקופת הזמן המידי על מנת להביא לפתרון הסוגיה ולמנוע עוגמת נפש, רעב וסבל בקרב האוכלוסיות המוחלשות בישראל. 

 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.