יומן פעילות - שוטף
התנהלות כספית שערורייתית של יו"ר שופרסל
21/08/2022

להלן מכתב שהופץ לגב' ענת גואטה - יו"ר הרשות לניירות ערך,הממונה על שוק ההון באוצר - ד"ר משה ברקת

ולשרת הכלכלה והתעשייה - אורנה ברביבאי, בנושא הנדון:

"

תנועת אומ"ץ, התנועה למען מינהל תקין צדק חברתי ומשפטי, מתכבדת לפנות אליכם בעניין כדלקמן:

על-פי הפרסומים האחרונים בתקשורת, מתברר כי יו"ר הדירקטוריון של חברת שופרסל דורש לעצמו תנאי שכר מפליגים ותוספת מענק רטרואקטיבי בשיעור של - 2,500,000 מיליון שקל ואופציות של 10,000,000 ₪, כאשר משכורתו עומדת על עלות של 4,500,000 מיליון שקל בשנה. 

במקביל, מתברר כי הרווחים של חברת שופרסל ירדו פלאים ב-25% בפחות מחצי שנה, מאז היבחרו של היו"ר הנ"ל. על תקופת הסתגלות בת כמה חודשים, מבקש היו"ר לקבל סכום של 2,500,000 ₪, כאשר אם לוקחים בחשבון כי השכר המתבקש על ידו הינו 127,000 ₪ לחודש – אז כיצד הגיע התחשיב של 2,500,000 ₪, כאשר חשבון פשוט בדבר עלות אותה תקופת התאמה, אם אמנם יש בה הצדקה, הינו לכל היותר כ- 750,000 ₪.

בימים טרופים אלה, כאשר המדינה נמצאת במצב כלכלי מן הקשים שידעה בעשור האחרון, נראה לנו שמדובר בסכומי עתק שאין להם כל הצדקה. יוקר המחייה במדינת ישראל ומחירי המוצרים שעולים מיום ליום, והתנהלותו של יו"ר שופרסל בתנאים שכאלה, אין לה כל מקום. תנועת אומ"ץ מאמינה כי בעל תפקיד בחברה ציבורית, ובמיוחד כזו כמו שופרסל, צריך לשמש דוגמה וסמל ליוקר המחייה ולעליות המחירים המטורפות ובמקום להגדיל את רמת ההוצאות בחברת שופרסל. 

אולי ימצא מי שימצא כי ללא עלות שכר כזו ניתן להוזיל את המוצרים החיוניים ברשת שופרסל. אין התנועה באה להלין על שכרו של אדם אך היא באה לציין את הניגודים שיש בהתנהלותו של היו"ר ביחס הן של החברה מבחינה כספית והן של המדינה מבחינה כלכלית. 

אף חשוב לציין, כי התגמול הכספי של היו"ר הינו ל-80% משרה ולא ל-100. דהיינו שב-20% משרה הנותרת רשאי הוא לעסוק בתחומים נוספים ולהרוויח סכומים נוספים. 

נראה כי יו"ר הדירקטוריון אברכהן, לכאורה דואג לעצמו לתנאי שכר מנופחים ושערורייתיים במיוחד ובפרט לאור העובדה, כי כסף זה הינו של כל אזרחי המדינה אשר קרנות הגמל והפנסיה שלהם מושקעות בין היתר, גם בחברת שופרסל. 

לאור האמור מבקשת תנועת אומ"ץ את התערבותכם באופן מידי בנעשה, טרם שתתכנס אסיפת הדירקטוריון לאשר תנאי שכר מופלגים ובלתי סבירים אלה על גבו של הציבור הרחב.

"


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.