יומן פעילות - שוטף
תנועת אומץ מוחה כנגד התכנית למסע בחו"ל של מנכ"לי משרדי הממשלה השונים
24/04/2022


 להלן נוסח מכתב תנועת אומ"ץ למבקר המדינה בנדון:
 

"תנועת אומץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, המייצגת את האינטרס הציבורי, מביעה את התנגדותה הנחרצת למסע המשותף שיוצא לדרך בימים אלה, של כמעט כל מנכ"לי משרדי הממשלה, 27 במספר, להונגריה ואוסטריה.

המסע  בעלות של כרבע מיליון שקלים מכספי הציבור - שהוגדר בידי מתכניו כ"סיור לימודי וחינוכי" במדינות שנשלטו בידי הנאצים –מתפרש ציבורית בעיקר, כהטבה חריגה המוענקת למנכ"לים - כאשר ידוע היטב כי ניתן היה לקיים השתלמות מקבילה בארץ באיכות מעולה ובעלות מינימלית.

הגרוע מכל בעניינו הוא, כאשר הסכום הנכבד שהוקצב לסיור  יכול היה להינתן, בעת הזאת, לניצולי שואה נזקקים רבים שעדיין חיים בינינו בעוני בתנאים לא אנושיים ונאלצים לבחור, ליגונם ולבושתנו, בין מזון לתרופות. כלומר, השיקול המוסרי בולט בהעדרו בהחלטה זאת, כמו גם חוסר תשומת לב לגבי  הנראות הציבורית ושל הממשלה המצטיירת  בעיני אזרחיה כבזבזנית ומפלה לטובה מקורבים ובכירים בשרות הציבורי שלא לפי אמות מידה ראויות ו שוויוניות. 

חשוב לציין כי יו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה, קולט אביטל, המשמשת גם כחברה מועצה ציבורית בתנועת אומ"ץ, כינתה  את המסע לחול "יוזמה שערורייתית", מאותן סיבות. 
 
אשר על כן, אנו פונים אליך בבקשה לבקר את ענין הסיור הנוכחי בחו"ל ולהמליץ ברורות שלא לחזור על התנהלות  זהה או\ו דומה בדו"ח מבקר המדינה, לגבי סיורים לימודיים ואחרים  בחו"ל הממומנים מהקופה הציבורית שיש להם חלופות זולות וצנועות בארץ. "


    
 


לדף קודם  /  לראש הדף
 
יומן פעילות
שוטף
שנים קודמות
אומ"ץ התחום החברתי
אומ"ץ התחום הרפואי
אומ"ץ תחום השלטון המקומי
פרוייקט חינוכי
אומ"ץ תקשורתי
עתירות
פסקי דין
אירועים וכנסים
השקת הספר "אומץ לב"
המרכז לחקר השחיתות
שלח לחבר הדפס מפת אתר
English שאלות קישורים
office@ometz.org.il פקס 03-5600469 טלפון 03-5605588 דרך בגין 44, תל-אביב, מיקוד 6618360
אפשר להפיץ דף זה באמצעות דואר אלקטרוני, לשמור במחשב האישי, להוריד משרת אינטרנט ולהציגו בפני קהל. כל זאת מבלי לשנות או לפגוע במבנה הדף. על דף זה חלים חוקי זכויות יוצרים. אין לערוך אותו ו/או לעשות בו כל שימוש שלא למטרות שלשמן נועד.
עורכת האתר: מיכל אדר, דוברת תנועת אומ"ץ.
© כל הזכויות שמורות לתנועת אומ"ץ.